جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاوره دینی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی حجاب را یکی از موضوعات مورد پرسش مراجعه کنندگان دانست و بیان داشت: حوزه باید برنامه ریزی جدی و مناسبی برای پاسخ دادن به پرسش های مردم ایجاد کند. نباید تریبون را به دست افرادی که توانایی پاسخ به شبهات را ندارد سپرد، چون ایجاد شبهه می کنند.

حجت الاسلام حسین صادقی، کارشناس و مشاور مسائل دینی مستقر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، درباره مطالب مورد پرسش مردم اظهار داشت: مشاوران حاضر در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در موضوعات مختلفی همانند احکام، عقاید، خانواده، تربیت و... به بیان مسائل می پردازند.

وی ادامه داد: بنده مشاور مسائل اعتقادی و پاسخگوی به شبهات هستم که در این بخش مردم بیشتر درباره فلسفه احکام و عبادات همانند چرایی خواندن نماز، چرایی گرفتن روزه و... سؤال می پرسند.

حجت الاسلام صادقی، حجاب را یکی از موضوعات مورد پرسش مراجعه کنندگان دانست و بیان داشت:موضوع دیگری که مراجعه کنندگان بخش مشاوره آن را مطرح می کنند بحث تعدد زوجات و همچنین کتک زدن زن توسط شوهر است و در این باره شبهاتی را به قرآن نسبت می دهند که باید به آن ها پاسخ داد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان این که تلاش ما ارائه پاسخ های مناسب و منطقی به مراجعه کنندگان است، یادآور شد: ما پاسخ خوان نیستیم بلکه پاسخگو هستیم. فردی که می خواهد پاسخگو باشد باید منابع مختلفی را مورد مطالعه قرار دهد تا بتواند مراجعه کننده را قانع کند. باید به پرسش های مردم مجتهدانه پاسخ داد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که به جای پاسخ گویی به شبهات باید به دنبال دفع شبهات باشیم، عنوان کرد: درست است که انقلاب پاسخ به شبهات رخ داده است ولی متأسفانه برخی از پاسخ ها به قدری ضعیف است که خود ایجاد شبهه می کند.

وی ادامه داد: قرار نیست هر کسی که روحانی است بتواند به شبهات پاسخ دهد. نهادهای حوزوی باید توجه داشته باشند که مشاوره یک امر مهم و تخصصی است به همین دلیل نباید هر جایی یک میز قرار داده و افراد را برای پاسخ دادن به شبهات آن جا گمارد.

این کارشناس مسائل دینی در پایان گفت: حوزه باید برنامه ریزی جدی و مناسبی برای پاسخ دادن به پرسش های مردم ایجاد کند. نباید تریبون را به دست افرادی که توانایی پاسخ به شبهات را ندارد سپرد، چون ایجاد شبهه می کنند.

انتهای پیام/ر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha