جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: جنگ ۸ ساله ایران اسلامی در اصل نبرد یک کشور در مقابل جهان کفر و استکبار بود، آمارهای موجود نشان می دهد که تنها کشور عربستان در هشت سال جنگ تحمیلی به جز حمایتهای اطلاعاتی و ... نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار کمک بلاعوض به رژیم بعثی صدام نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خط بطلان بر نظام 2500 ساله ستم شاهی، استعمار موقعیت خود در منطقه و جهان را در خطر دید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: همین ترس از انتشار انقلاب اسلامی و به خطر افتادن منافع استعمارگران در دنیا، سران مستکبر را بر آن داشت که انقلاب نوپای انقلاب اسلامی ایران که بر آمده از بطن ملت بود را در همان روزهای نخستین ساقط کنند که همین عامل باعث آغاز جنگ هشت ساله تحمیلی علیه جمهوری اسلامی بود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه دشمنان به خوبی از وضعیت نظام نوپای اسلامی در سالهای نخستین انقلاب با خبر بودند، افزود: دشمن که می دانست بسیاری از زیرساختهای انقلاب اسلامی در حال تغییر است و انسجام لازم در جمهوری اسلامی وجود ندارد، فرصت را مغتنم شمرده و یک جنگ نیابتی را به سرکردگی کشور عراق و صدام حسین و آن هم به بهانه های واهی به راه انداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: صدام بعثی در آغاز جنگ به حامیانش قول داد که کمتر از 48 ساعت به تهران خواهد رسید و جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد، ولی همه جهان به عینه دید که نه تنها این توهم محقق نشد، بلکه رژیم بعث در همان روزهای نخستین جنگ تحمیلی قافیه را به رزمندگان اسلام باخت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه تمام دنیای غرب، جهان عرب و... از هر گونه حمایت مالی و تسلیحاتی از عراق دریغ نکردند، گفت: جنگ هشت ساله ایران اسلامی در اصل نبرد یک کشور در مقابل جهان کفر و استکبار بود، آمارهای موجود نشان می دهد که تنها کشور عربستان در هشت سال جنگ تحمیلی به جز حمایتهای اطلاعاتی و ... نزدیک به 500 میلیارد دلار کمک بلاعوض به رژیم بعثی صدام نمود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اشغال خرمشهر توهمات صدام بعثی را بیش از پیش کرد، اظهار داشت: عراق با اشغال خرمشهر امیدوارتر از گذشته به پیروزی شد، ولی چندی نگذشت که تمام نقشه های واهی عراق و حامیانش نقش بر آب شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: اما در مقابل این تجاوز و اشغال 578 روزه شهر خرمشهر، ایران اسلامی و جوانانش بیکار ننشستند و با درایت و شجاعت فرماندهانی همانند شهید علی صیاد شیرازی و محسن رضایی خرمشهر آزاد شد و وضعیت نبرد در جبهه های حق علیه باطل بالعکس شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی با آزادسازی خرمشهر و عقب راندن دشمن بعثی به دنیا نشان داد که سلاح اراده و ایمان همیشه بر شمشیر و اسلحه پیروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha