سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام خمینی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از برپایی نمایشگاه «آفتاب مهربانی» همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، در راستای تبیین اندیشه های امام راحل در مراکز فرهنگی این شهر خبر داد.

حجت‌ الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح برنامه های شهرداری تبریز در ماه رمضان ابراز داشت: تلاش کردیم برنامه‌ های ماه مبارک رمضان با رخداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ ارتباط داشته باشد و در این بین تصمیم گرفته شد تا شعار «شهرخدا شهر مهربانی» برای این ماه مبارک انتخاب و تمامی برنامه ‌ها با محوریت این شعار برگزار شود.

وی افزود: امروزه فضای جامعه به گونه ای شده که باید شهروندان را به سمت مهربانی و محبت با یکدیگر دعوت نماییم و شاهد جامعه ای مهربان و بامحبت باشیم، در سالی که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده‌ایم باید شهروندان با صعه صدر با مسائل مختلف برخورد نمایند چراکه اولین مواجهه یک گردشگر با شهروندان آن است.

حجت ‌الاسلام حمیدی گفت: معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز برای ماه مبارک رمضان صدها ویژه برنامه فرهنگی اجتماعی و مذهبی در دستور کار دارد که برگزاری ۶۰ جلسه تفسیر روزانه قرآن کریم، ۲۰ کرسی‌ تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در مناطق ده گانه شهرداری تبریز، برگزاری مسابقه اذان آوای ماندگار، برگزاری همایش سحر اولی ‌ها و تجلیل از نوروزه داران، اجرای طرح سلامت معنوی و خیمه های معرفت در پارک ‌های محلات مناطق از جمله برنامه ‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، تصریح کرد: بخشی از برنامه ‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در راستای تکریم مناسبت ‌های ویژه این ماه از قبیل ولادت امام حسن(ع) با عنوان جشن امام مهربانی، وفات حضرت خدیجه کبری(س) با عنوان بانوی مهر، شهادت امام علی(ع)، شب‌های احیا، روز قدس و عید فطر و بخش دیگر در قالب اجرای ویژه برنامه ‌های فرهنگی و هنری در مراکز فرهنگی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نمایشگاه‌های معرفی شخصیت حضرت امام تحت عنوان «آفتاب مهربانی» و دهها ویژه برنامه در راستای تبیین اندیشه های امام در مراکز فرهنگی شهرداری تبریزبرگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha