پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی، از توزیع یک هزار و ٥٠٠ جلد قرآن طرح تلاوت نور و ١٥٠ دوره تفسیر همراه دو جلدی ویژه روحانیون، مدرسان و اساتید مجری این طرح در کانون‌ های مساجد این استان خبر داد.

محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از توزیع ١٥٠٠ جلد قرآن طرح تلاوت نور و ١٥٠ دوره تفسیر همراه دو جلدی ویژه روحانیون، مدرسان و اساتید در ارائه مفاهیم و نکات تفسیری مجری این طرح در سطح کانونهای فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش درماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه غالب برنامه‌ های ماه مبارک رمضان برنامه ‌ها و فعالیت‌ های گسترده در موضوع قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر برنامه‌ های کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، احیای کارکردهای فرهنگی هنری مساجد و مواجهه موثر با تهاجم فرهنگی است.

محمدپور بر ضرورت توجه به عمران معنوی مساجد تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و تسهیل امر قرائت، بهره مندی عمومی از مفاهیم والای قرآن کریم و زمینه سازی برای سایر فعالیت ‌های قرآنی در مسجد، بخشی از اهداف برنامه‌ های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می رود.

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ شرقی همچنین تلاوت آیات قرآن به طور مرتب و منظم به صورت صحیح، روانخوانی و ترتیل خوانی قرآن، ایجاد فضای تامل و تدبر در قرآن، جذب هر چه بیشتر اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان به مسجد و نماز و قرآن، شناسایی و تشویق جوانان و نوجوانان مستعد، شناسایی ائمه جماعات جهت بیان مفاهیم قرآنی و نکات تفسیری را از دیگر اهداف کانون های مساجد برشمرد.

محمدپور با بیان اینکه مساجد مناطق روستایی و محروم در اولویت برخورداری از خدمات طرح تلاوت نور هستند، اظهار کرد: بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طرح تلاوت نور را اجرا می‌ کنند، از همین رو به جهت لزوم رعایت عدالت در توزیع قرآن طرح تلاوت نور و تفسیر همراه دو جلدی، سهمیه ارسال این اقلام، بر اساس پراکندگی تعداد کانون های موجود در شهرستان ها انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha