پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تظاهرات و اعتراضات مردمی در سرتاسر بحرین

حوزه/ مردم شهرک الدراز بحرین به مناسبت سالگرد هجوم خونین نیرو های رژیم آل خلیفه، تظاهرات کردند که نیرو های رژیم آنان را سرکوب کرده و به سمت تظاهرات کنندگانی که به طرف منزل آیت الله قاسم در حال حرکت بودند، گاز سمی پرتاب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مردم شهرک الدراز بحرین به مناسبت سالگرد هجوم خونین نیرو های رژیم آل خلیفه به تحصن کنندگان مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم، تظاهرات کردند که نیرو های رژیم آنان را سرکوب کرده و به سمت تظاهرات کنندگانی که به طرف منزل آیت الله قاسم در حال حرکت بودند، گاز سمی پرتاب کردند.

شهرک الدراز از سال گذشته در محاصره نظامی نیرو های آل خلیفه قرار دارد.

مردم این شهرک در سالگرد شهدای بحرین عزای عمومی اعلام کرده و بر دفاع از آیت الله عیسی قاسم تا سر حد مرگ تاکید کردند.

با وجود حضور گسترده نیرو های نظامی و تمرکز آن ها در ورودی اصلی شهرک الدراز، مردم سلسله ای از تظاهرات را طی دو روز گذشته برگزار کردند.

در همین راستا، مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات به همین مناسبت بود و دامنه تظاهرات تا شهرک های شهرکان، سار، الدیه، المصلی، توبلی، المعامیر، العکر، نویدرات و غیر آن کشیده شد.

در شهرک الدیه با ساختن جنازه نمادین شهدا برای آنان شمع روشن کردند.

اهالی این شهرک برای شهدا مراسم عزاداری برگزار کردند که در آن خانواده های شهدا، فعالان و مردم عادی شرکت داشتند.

همچنین در شهرک های ابوصیبع و الشاخوره بین معترضین و نیرو های آل خلیفه درگیری به وجود آمد که نیرو های امنیتی اقدام به پرتاب گاز های سمی داخل محله های مسکونی کردند.

و درگیری های دیگری در نزدیکی شهرک ابوقوه در خیابان معروف به 14 فوریه که در آن نیرو های مزدور آل خلیفه حضور دارد، به وجود آمد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha