جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: مهم ترین سرمایه در جامعه اسلامی، قرآن کریم است، چرا که ترویج وعمل به آموزه‌های قرآن می تواند همه برنامه ها ونفوذ‌های دشمن را خنثی سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی عصر امروز در محفل انس با قرآن که در مسجد محمد خان بیک برگزارشد، گفت: اشاعه فرهنگ قرآنی تنها به معنای تفسیر قرآن نیست، بلکه باید در محتوای برنامه های مختلف وجود داشته باشد.

وی افزود: امروز خوشبختانه نه تنها در استان ما بلکه در سراسر کشور محافل و مجالس قرآنی همراه با تلاوت و روخوانی و با حضور با نشاط نسل نوجوان و جوان و خانواده ها در مساجد برگزار می شود که این حضور نشان دهنده این است که ملت ایران همیشه به آموزه های قرآنی و مفاهیم دینی توجه ویژه ای نشان می دهند.

حجت الاسلام رمضانی به تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان علیه باورهای اعتقادی نسل جوان انجام می دهند، اشاره کرد و گفت: یکی از علل ترویج فرهنگ غرب به خصوص در میان زنان، از میان بردن فرهنگ فاطمی است؛ آن‌ها می‌خواهند این الگو را از ما بگیرند، می‌خواهند جامعه شیعه و مسلمان این گونه الگو ها را از دست بدهد.

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و نقشه های گوناگو،ن فرهنگ منحط خود را در جامعه ترویج نماید، خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به ترویج تعالیم اسلامی می تواند نقش مؤثری را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

وی ادامه داد:  باید از این فرصت های ارزنده و گرانقدر برای روشنگری و بصیرت افزایی استفاده شود و از تربیون مساجد در ایام  ماه مبارک رمضان، بهره وری شایسته ای داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: مهم ترین و بزرگ ترین سرمایه در یک جامعه اسلامی، قرآن کریم است، چرا که فرهنگ قرآنی است که در مقابل با تهاجم اخلاق منحط غربی قرار دارد و ترویج و عمل به آموزه‌های قرآن می تواند همه برنامه ها و نفوذ‌های دشمن را خنثی سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha