پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوانان

حوزه/ باید فتح خرمشهر را چراغ راه جوانان این مرزو بوم برای رسیدن به تمدن اسلامی دانست، چرا که با تلاش و کوشش و ایستادگی در برابر مشکلات می توان، قله های پیشرفت و پیروزی را فتح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، مردم بیرجند همانند سراسر کشور در روز «ایثار و مقاومت و پیروزی« سالروز فتح خرمشهر، شهر ایستادگی و مقاومت در مسجد امام حسین(ع) دور هم جمع شده بودند تا بگویند، ما همه همانند رزمندگان اسلام با توکل خالص و ناب بر خداوند تا پای جان در دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

فتح خرمشهر جایگاه ایران را تثبیت کرد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار »حوزه»، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بزرگترین عملیات در طول تاریخ دفاع مقدس بود، که باعث تثبیت نظام در سطح بین الملل شد.

وی افزود: با پیروزی در این عملیات برخی از مسئولین غربی از جمله وزیر امور خارجه آمریکا صراحتا اعلام کرد، که ایران به واسطه جایگاهی که در جنگ به دست آورد، آینده خود را تثبیت کرد و هیچگونه اقدامی را نمی توان انجام داد، مگر اینکه در سه حوزه جنگ، لبنان و فلسطین وارد شویم تا از پیشرفت آن جلوگیری کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سطح عملیات بیت المقدس بیش از 5500 کیلومتر مربع بود که رزمندگان اسلام توانستند از دست دشمن آزاد کنند و بسیاری از تجهیزات را به تسخیر خود درآورند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه فتح خرمشهر سیلی محکمی به دشمنان ایران اسلامی وارد آورد، خاطر نشان کرد: پس از عزل بنی صدر، حادثه 7 تیر و حوادث تلخی که در دهه 60 داشتیم، دشمن موجی از ناامیدی را در داخل به وجود آورده بود و احساس می کرد، که با عناصر نفوذ خود می تواند، شکست نظام را دنبال کنند، اما با کنار زدن بنی صدر و دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و یک دست شدن جامعه اسلامی، توانستیم سه عملیات بزرگ از جمله فتح المبین، طریق القدس و بیت المقدس را طرح ریزی و به سرانجام برسانیم.

امروز مرزهای تفکر اسلام و انقلاب گسترش یافته است

وی با اشاره به اینکه  راه شهدا با مدیریتی که مقام معظم رهبری بر عهده دارند، ادامه دارد، تصریح کرد: امروز مرزهای جبهه ی مقاومت پهناور شده است و حضور رزمندگان اسلام را در عرصه بین الملل مشاهده می کنیم و امید داریم ما نیز با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری رسالت خود را شناخته و توفیق عمل خالصانه را نیز داشته باشیم.

 

رمز سربلندی و افتخار ایران اسلامی،حمایت از توان داخلی

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به برجام و خروج آمریکا از آن عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام به آن اشاره کردند، هرگز نمی توانیم با تکیه بر برجام مشکلات نظام را حل کنیم، بلکه تنها با عمل به فرمایشات ایشان که همان حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی است، به سربلندی و افتخار خواهیم رسید.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: باید همانگونه که در زمان جنگ به خداوند توکل کردیم و با دست خالی پیروز شدیم، امروز نیز با زیرساخت هایی که ایجاد شده و بار علمی دانشمندان و نخبگان و اطاعت محض از فرمایشات رهبری خود می توانیم به پیروزی رسیده و رشد پیدا کنیم زیرا حق همیشه پیروز است.

 

سوم خرداد چراغ راه جوانان ایران زمین است

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد، عضو شورای شهر بیرجند نیز اظهار داشت: سوم خرداد در تاریخ ما جاودانه شده و می تواند چراغ راهی برای جوانان و نسل های آینده باشند تا هم به خود ببالند و هم به عنوان مشعل فروزان راهشان مدنظر قرار دهند.

عضو شورای شهر بیرجندبا بیان اینکه نسل جوان ما باید تاریخ 40 ساله انقلاب را مرور کند که با چه فراز و نشیبی به اینجا رسیده است خاطر نشان کرد: در تمامی این فرازو نشیب ها می بینیم، دشمنان ایران اسلامی که قبل از پیروزی انقلاب زمینه ساز از بین بردن استقلالمان بودند و تلاش می کردند که بر کشور ما حکم فرما شوند، در طول این 40 سال نیز از این سیاست خود دست بر نداشته اند.

در طول تاریخ، سیاست غرب تنها سلطه بر ایران اسلامی بوده است

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: از طرفی مردم انقلابی نیز با تاسی از فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب ثابت کردند با ولایت پذیری و مقاومتی که انجام می دهند، می توانند جلوی توطئه ها و موانعی که دشمنان در برابر راه انقلاب ایران ایجاده کرده اند، ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب هیچ گاه نخواسته اند، که از سیاست های مداخله جویانه و استعمارگرانه خود دست بردارند و همیشه و به اشکال مختلف موانعی بر سر راه ایران اسلامی قرار داده اند و اگر بعضا نیز لبخند و چراغ راهی را نشان می دهند، به صورت سوری و ظاهری بوده، که در باطن آن تفکری است، که استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی را تهدید می کند.

عضو شورای شهر بیرجند بیان کرد: نباید فراموش کنیم که در طول این 40 سال، امدادهای الهی نیز به اشکال مختلف ملت ایران را که ملتی با اخلاص، فداکاری و با نیت دفاع از دین و ارزش ها به پاخواسته، یاری کرده است و از این به بعد نیز معتقدیم که با رویه استقلامت می توان انقلاب و کشور را از گزند همه ی حوادث حفظ کرد و دشمنان را به خاک ذلت کشاند.

 

فتح خرمشهر، غروز کاذب دشمنان را فرو ریخت

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: سوم خرداد خلق یک حماسه بسیار بزرگ توسط فرزندان این ملت در میدان جنگ بود و آن هم جنگ نابرابری که ایران اسلامی در یک طرف و رژیم بعث عراق با حمایت 30 کشور بزرگ دنیا طرف دیگر را تشکیل می دادند.

وی با اشاره به اینکه در سوم خرداد معادلات جنگ تغیر پیدا کرد، افزود: قبل از فتح خرمشهر، صدام غرور خاصی داشت و بسیاری از کشورها نیز امیدهای فراوانی داشتند، که دوباره خواهند توانست، سرمایه های این ملت را چپاول کنند، اما بعد از فتح خرمشهر که عنایت ویژه حضرت حق نیز تأثیرگذار بود، به طور قطع معادلات جنگ را دگرگون کرد و امید را به نیروهای انقلابی بازگرداند و از سوی دیگر یأس و ناامیدی فراوانی در ارتش رژیم بعث عراق و حامیان آن ایجاد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این فتح حدود 16 هزار نفر از نیروهای بعثی به هلاکت و 20 هزار نفر نیز به اسارت درآمدند و فتح الفتوحی برای ملت ایران به دست آمد.

 

در عرصه امورخارجی باید روحیه انقلابی داشته باشیم

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به خروج آمریکا از برجام ادامه داد: همانگونه که خداوند متعال در عرصه های مختلف مخصوصا در میدان جنگ به ملت ایران عنایت ویژه کرد، باز هم این عنایت را نشان می دهد و انقلاب اسلامی به پیروزی های خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در فتح خرمشهر اخلاص، از جان‌گذشتگی و توکل بالای رزمندگان باعث پیروزی شد و اگر در صحنه امروز بین المللی همان روحیه را داشته باشیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم شک نکنید، که پیروز میدان خواهیم بود.

پیروزی با مذاکره، وعده و وعید و عقب نشینی حاصل نمی شود

حجت الاسلام دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: سوم خرداد یعنی پیروزی ملت در گرو مقاومت، ایثار، اتحاد و اطاعت از ولایت و رهبری است و این نیاز هر روز و همیشه ماست و از جمله درس هایی است که باید مکررا به آن توجه کنیم.

وی افزود: اگر ملت، نیروهای نظامی و انتظامی با یکدیگر باشند و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند حتما پیروز خواهند بود.

 مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند خاطرنشان کرد: در این موقعیت و شرایط امروزی نیز این مطلب را بهتر درک می کنیم، که پیروزی با مذاکره، وعده و وعید و عقب نشینی مخصوصا عقب نشینی از آرمان ها و ارزش ها به دست نمی آید بلکه تنها راه پیروزی، مقاومت است.

امروز مسئله اقتصاد با توکل خدا و ایمان به جوانان حاصل می شود

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه باید بر روی پای خود به ایستیم ادامه داد: مشکل امروز ما مسئله اقتصاد است و باید در مسائل اقتصادی نیز همان راهی را برویم که پیروزمندان سوم خرداد رفته اند.

وی خاطر نشان کرد: به طور قطع در حوزه مسائل اقتصادی با تکیه به استعدادها و همچنین حمایت از تولید داخل خواهیم توانست در مقابل تهدیدات استکبار پیروز شده و به قله های افتخار دست پیدا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند تصریح کرد: اگر ظرفیت هایی که در زمینه های مختلف مخصوصا در زمینه نیروی جوان و معادن طبیعی خود را باور و تلاش کنیم، که از این ظرفیت ها به طور مطلوب استفاده کنیم و باورمان این باشد که باید خودمان کشورمان را بسازیم و مشکلات را حل کنیم همان مقاومت و استقامتی می شود، که پیروزی خرمشهر به دست آمد و نتیجه آن این می شود که در عرصه اقتصادی نیز به آنچه لیاقت آن را داریم، خواهیم رسید.

گزارش: ابوالفضل طالبی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha