سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمد صالح صدقیان

حوزه / دکتر صدقیان گفت: ما اتفاقات و واقعیت جمهوری اسلامی را به خوبی منتقل نکرده ایم. بخش عربی خبرگزاری ها و شبکه هایی مانند العالم، واقعیت ما را منعکس نمی کنند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر محمدصالح صدقیان مدیر مرکز عربی مطالعات ایرانی و تحلیلگر سرشناس رسانه های عربی در دیدار سردبیر و دبیر بین الملل خبرگزاری حوزه با استقبال از فعالیت رسانه های تخصصی در ایران گفت: تعدد خبرگزاری ها در ایران پدیده مثبتی است؛ چندی قبل خبرنگار روزنامه الاهرام مصر که در نمایشگاه مطبوعات ایران حاضر شده بود از وجود این همه خبرگزاری و رسانه که در عرصه های متنوع و تخصصی فعالیت دارند شگفت زده شده بود.

صداقت، شفافیت و استناد خبری؛ لازمه رسانه ای

وی بر ضرورت صداقت، شفافیت و استناد خبری در فعالیت های رسانه ای تاکید کرد و گفت: اخلاق اسلامی و ارزشی بودن را باید در رفتار و نحوه انعکاس اخبار در رسانه های خودمان نشان دهیم و به گونه ای رفتار کنیم که وقتی نام رسانه ما شنیده می شود، همه احساس اطمینان کنند.

اسرائیلی ها هم میدانند که سیدحسن نصرالله دروغ نمی گوید

وی افزود: به عنوان مثال همه به صداقت آقای سید حسن نصرالله اذعان دارند؛ حتی اسرائیلیها  می دانند که سیدنصرالله دروغ نمی گوید و من اطلاع دارم که علاوه بر شیعیان، بسیاری از اهل سنت و مسیحیان لبنان به وی علاقه دارند و حرفهایش برایشان سندیت دارد.

صدقیان گفت: سید حسن نصرالله با قوت، متانت و صداقت صحبت می کند و برای ما به عنوان شیعه مایه افتخار است.

وی انعکاس واقعیتهای جمهوری اسلامی ایران در رسانه های بین المللی را مهم دانست وگفت: ما اتفاقات و واقعیت جمهوری اسلامی  را به خوبی منتقل نکرده ایم. بخش عربی خبرگزاری ها و شبکه هایی مانند العالم، واقعیت ما را منعکس نمی کنند. بگذارید مثالی برای شما بزنم؛ در یکی از کنفرانسهای لبنان، حقوق اقلیتهای دینی در ایران را مطرح کردم اما مسیحیان و افرادی که در جلسه حضور داشتند تعجب کرده بودند و از امتیازات و خدماتی که اقلیتهای دینی در جمهوری اسلامی برخوردارند بی خبر بودند که لازم است در این زمینه گامهای بیشتری برداشته شود.

در ابتدای این دیدار حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: ارتباطات گسترده با خبرگزاریها، روزنامه ها، رسانه های دیداری و شنیداری و نیز فعالان سرشناس رسانه ای از اقدامات خبرگزاری حوزه است؛ در کمتر از یکسال اخیر بیش از 80 ملاقات رسانه ای از طیفهای مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبعا اختلاف نظرهایی در این دیدارها وجود دارد افزود: معتقدیم که با وجود اختلاف نظرها، حوزه علمیه برای تمام رسانه ها حرف دارد و شایسته است که خدمات اجتماعی روحانیت و نیز فعالیتهای متنوع علمی، تبلیغی و فرهنگی حوزویان به شکل مطلوب تری در رسانه های داخل و خارج کشور منعکس شود.

مرتضی سعیدی نجفی دبیر بین الملل خبرگزاری حوزه نیز با اشاره به فعالیت های کنونی رسانه حوزه به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی گفت: امسال زبانهای اردو و فرانسه نیز راه اندازی خواهد شد و حضور پررنگ تری در شبکه های اجتماعی به زبانهای مختلف خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha