جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن، تأکید کرد: رسالت اصلی حوزه رساندن پیام الهی است و به هر میزان در عرصه رسانه به این موضوع توجه شود در حقیقت به انجام رسالت حوزه کمک شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از غرفه خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه در این نمایشگاه بازدید کرد.

در این بازدید مسئولین خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه گزارشی از روند فعالیت ها و برنامه های آتی ارائه دادند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران این خبرگزاری، با تأکید بر این که خبرگزاری حوزه باید به عنوان یک خبرگزاری برتر معرفی شود، گفت: با مقداری تلاش می توان به این مهم دست یافت، چرا که حوزه دارای غنای فراوانی است.

وی با تأکید بر کادرسازی رسانه ای برای حوزه های علمیه، عنوان کرد: زمانی به این موضوعات توجهی نمی شد، ولی اکنون وضعیت متفاوت شد. در این زمینه باید همت گمارد، چرا که رسیدن به یک خبرگزاری قوی حوزوی در تحقق رسالت های حوزه نیز می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جا دارد حوزه علاوه بر خبرگزاری، رسانه های قوی دیگری همانند رادیو و... داشته باشد، عنوان کرد: وقتی کار با اخلاص باشد می توان به این اهداف رسید.

وی ادامه داد: متناسب با شرایط باید یک نگاه ایده آل و افق مطلوبی پی ریزی کرد و در مقام عمل تا جایی که می توان به این سمت حرکت کرد. در طراحی باید افق های بلندی دید و رسالت حوزه در این قلمرو حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تأکید کرد: رسالت اصلی حوزه رساندن پیام الهی است و به هر میزان در عرصه رسانه به این موضوع توجه شود در حقیقت به انجام رسالت حوزه کمک شده است.

وی اضافه کرد: وقتی حوزه رسالت رساندن پیام دین را دارد باید مسلماً رسانه های شنیداری، دیداری، مکتوب و... داشته باشد. البته باید به جنبه های هنری دقت کرد، ولی هدف اصلی تحت شعاع این ها قرار نگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور در رسانه های دیداری، شنیداری و... لازم است، ولی کار باید قوی و متقن باشد تا رسانه حوزه بتواند الگوی دیگر رسانه ها باشد و از نظر محتوایی و ارزشی أثر گذار باشد.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) درباره بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز عنوان کرد: کار به عیب و نقص پیدا نمی شود، ولی نمایشگاه نسبت به سال های قبل تفاوت ها و پیشرفت هایی داشت. امیدواریم مسئولین آن موفق باشند و به سوی اهداف قرآنی حرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha