جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جباری

حوزه/ مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه به تبیین فعالیت های فرهنگی این مرکز پرداخت و گفت: یکی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: جای خرسندی است که کشور و فرهنگ دینی ما از این ظرفیت برخوردار است و می  توان چنین نمایشگاه هایی را برگزار نمود تا عموم مردم از آن بهره ببرند.

 وی خاطرنشان کرد: در مسائل مختلف قرآنی و فرهنگی در میان اقشار مختلف سال به سال توسعه و رویش ظرفت های جدید دینی و نمایشگاهی را شاهد هستیم.

مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: مرکز خدمات چندین سال است متولی فعالیت ها و ارائه دهنده خدمات فرهنگی برای خانواده های طلاب و عموم مسلمانانی است که مشغول به تحصیل علوم دینی اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه فعالیت های قرآنی است، افزود: در نمایشگاه قرآن فعالیت های این مرکز به ویژه فعالیت های قرآنی برای بازدیدکنندگان توضیح داده می شود.

حجت الاسلام جباری عنوان کرد: فعالیت های حفظ قرآن، مسابقات تفسیری قرآن و دیگر فعالیت های قرآنی توسط مرکز خدمات حوزه انجام می شود که این گونه فعالیت ها روز به روز در سراسر کشور درحال توسعه است.

وی به برخی فعالیت های فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: اردو های استانی و فرا استانی، آموزش مهارت های زندگی برای سنین مختلف و نیز کلاس های مشاوره برای طلاب و فرزندان آن ها از برخی این فعالیت ها است.

مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه تصریح کرد: با توجه به این که سلامت جسمی و روحی لازمه زندگی هر فردی است، لذا در این راستا از دیگر فعالیت های مرکز خدمات که در حال انجام است ارائه خدمات تربیت بدنی به خانواده ها می باشد.

وی گفت: خانواده هایی که سرپرستان آن ها مفتخر به لباس روحانیت می شوند کلاس ها و  اردو هایی برای آن ها ترتیب داده می شود، چرا که وقتی شخصی لباس روحانیت را بر تن می کند باید بیشتر از قبل متوجه رفتار و کردار خود باشد چون مردم هر آنچه از این لباس به عنوان رفتار می بینند به عنوان پیام دین می پندارند.

حجت الاسلام جباری در خصوص فعالیت بخش حوزوی نمایشگاه نیز گفت: غرفه های حوزوی به لطف خدا بسیار خوب و قوی در نمایشگاه حاضر شدند و استقابل مردم از این بخش خوب بوده است.

مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه  اظهار کرد: با همه فعالیت هایی که حوزویان در تبلیغ و ترویج دین دارند، اما تلاش بیشتری را می طلبد، چرا که نیاز جامعه و آسیب هایی که روز به روز خانواده ها را تهدید می کند، بسیار است و لذا ما باید با ظرفیت بهتر و بیشتری در جامعه حضور پیدا کنیم و نیاز جامعه و مردم را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha