جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تدبر

حجت الاسلام عزیزان گفت: مؤسسه تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) در سه حوزه تدبر در قرآن، تدبر در سیره ائمه اطهار(ع) و تدبر موضوعی فعالیت می کند.

حجت الاسلام رسول عزیزیان، مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به تشریح فعالیت های غرفه این مؤسسه پرداخت.

وی گفت: مؤسسه تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) در سه حوزه تدبر در قرآن، تدبر در سیره ائمه اطهار(ع) و تدبر موضوعی فعالیت می کند.

حجت الاسلام عزیزیان خاطرنشان کرد: در بخش تدبر در قرآن سوره ها گام به گام به مخاطبان توضیح داده می شود. در گام نخست ساختار، در گام دوم نمودار و در گام سوم پیام سوره به مخاطب بیان می شود.

وی ادامه داد: در بخش تدبر در سیره معصومین(ع) نیز زندگی نامه اهل بیت(ع) برای مردم توضیح و تشریح می شود. در این بخش گفته می شود که اهل بیت(ع) آمدند تا تمدنی براساس وحی در جامعه ایجاد کنند. برای ایجاد این تمدن وحیانی نیز هر کدام از بزرگواران وظایفی داشتند. رسول اکرم(ص) مسئول پایه ریزی این تمدن بودند و امام زمان(عج) آن را جهانی خواهند کرد.

مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) درباره تدبر موضوعی نیز خاطرنشان کرد: در این بخش مسائلی همانند عبادات اجتماعی برای مخاطبان توضیح داده و تشریح می شود.

وی همچنین از تهیه کتاب و لوح فشرده توسط مؤسسه تدبر در قرآن و سیره خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از 30 جلد کتاب و بیش از 30 لوح فشرده در زمینه قرآن و سیره توسط این مؤسسه تهیه و عرضه شد.

حجت الاسلام عزیزیان یکی دیگر از کارهای مؤسسه تدبر در قرآن را برگزاری دوره های مختلف در استان های کشور دانست و اظهار کرد: مخاطبان مؤسسه کسانی هستند که اندک آشنایی با قرآن و سیره اهل بیت(ع) داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha