جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی - گرمسار

حوزه/امام جمعه گرمسار گفت: نقش حضرت خدیجه کبری (س) در استقرار، تثبیت و پیشرفت اسلام مهم و محوری تلقی می‌شود که جامعه باید نسبت به این نقش مهم آگاه شود.

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به سالروز ارتحال حضرت ام‌المؤمنین خدیجه کبری (س) اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری (س) یکی از حامیان اصلی پیامبر اکرم (ص) در ترویج دین اسلام بود ایشان هم ازلحاظ مادی و هم ازلحاظ معنوی با تمام توان به پیامبر اکرم (ص) در جهت دستیابی به اهداف عالیه‌اش یاری کرد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) در زمینه‌ها و ابعاد مختلفی حامی اسلام و پیامبر اکرم (ص) بودند، تصریح کرد: نقش حضرت خدیجه کبری (س) در استقرار، تثبیت و پیشرفت اسلام مهم و محوری تلقی می‌شود که جامعه باید نسبت به این نقش مهم آگاه شود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) سخت‌ترین مشکلات و مصیبت‌ها و سختی‌ها را به خاطر حفظ ایمان به خدا و دفاع از اسلام و پیامبر اکرم (ص) تحمل کرد، افزود: حضرت خدیجه کبری (س) هرروز گامی تازه در راه نیل به اهداف عالی اسلام برداشت و ازنظر ایمان و عقیده به‌جایی رسید که خداوندمتعال و پیامبر اکرم (ص) و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‌کردند و او را افضل زنان پیامبراکرم (ص) معرفی می‌کردند.

حجت‌الاسلام آرامی با بیان اینکه چهره و جایگاه و درجه حضرت خدیجه کبری (س) آن‌چنان‌که باید تبیین و برجسته نشده است، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان باید نسبت به چهره و جایگاه و درجه واقعی حضرت خدیجه کبری (س) شناخت واقعی پیدا کنند زیرا ایشان نقش مهمی در ترویج و رشد و پیشرفت اسلام داشتند و دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط در امر فرهنگی باید در حوزه شناخت اهل‌بیت (ع) بیش‌ازپیش تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha