جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیاستمدار آلمانی خواستار ممنوعیت روزه گرفتن مسلمانان در محل کار شد

حوزه/ مارتین سیچرت سیاستمدار آلمانی عضو حزب آلترناتیو برای آلمان اخیرا طی سخنانی پیشنهاد داده که روزه داری در محل کار مسلمانان مختلف از جمله پزشکان، پرستاران، خلبانان و رانندگان اتوبوس و قطار ممنوع شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک سیاستمدار آلمانی عضو حزب اسلام ستیز «آلترناتیو برای آلمان» روز پنجشنبه پیشنهاد ممنوع سازی روزه داری در محل کار مسلمانان مختلف از جمله پزشکان، پرستاران، خلبان ها و رانندگان اتوبوس و قطار را داده است.

مارتین سیچرت، سیاستمدار این حزب راست افراطی گفته کارفرمایانی که قادر نیستند ساعات کاری شیفت شب برای مسلمانان روزه دار فراهم کنند، باید آن ها را وادار سازند که از مرخصی های سالانه خود در طول ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

این عضو کمیته پارلمان مجلس آلمان مدعی شده است که مسلمانان نمی توانند با زبان روزه از پس مشاغل روزمره بربیایند.

یک سخنگوی دولت آلمان حاضر نشد در این باره نظری بدهد. پیش از گفته های این سیاستمدار آلمانی، اینگر استوجبرگ، یکی از وزرای کشور دانمارک نیز سخنان تند و مناقشه برانگیزی در رابطه با روزه داری مسلمانان درماه رمضان گفته بود.

این وزیر عضو کابینه دولت دانمارک با صراحت اعلام کرده بود که مسلمانان نباید در طول ماه رمضان کار کنند، زیرا روزه داری در طول روز و به مدت یک ماه خطرات بسیاری برای ایمنی متخصصان ما به همراه دارد و «برای همه ما خطرناک است».

او که یکی از افراد متعصب دولت دانمارک بوده و عقاید تندی در مورد مهاجرت مسلمانان به این کشور دارد، در پست وبلاگی خود این سؤال را مطرح کرده است که چطور عمل به یک رکن ۱۴۰۰ ساله در اسلام می تواند با بازار کار مدرن سازگاری داشته باشد.

سخنان وی انتقادات گسترده ای از جمله در داخل حزب لیبرال که حزب خود وی می باشد به همراه داشت.

گفتنی است در آلمان نزدیک به 4 میلیون مسلمان زندگی می کنند که درصد بالایی از آنان را مسلمانان ترک تبار تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha