سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به فشار و تهدید های آمریکا علیه ایران مبنی بر افزایش تحریم ها اشاره کردند و گفتند: دلیل اصلی این تحریم ها، تمسک ایران به مسئله فلسطین و حمایت از جنبش های مقاومت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به فشار و تهدید های آمریکا علیه ایران مبنی بر افزایش تحریم ها اشاره کردند و گفتند: دلیل اصلی این تحریم ها، تمسک ایران به مسئله فلسطین و حمایت از جنبش های مقاومت است.

آیت الله نابلسی: مقاومت در کمین اسرائیل است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه در شهر صیدا گفت: در چنین روزی اسرائیل در برابر شجاعت و رشادت جوانان مقاومت شکست خورد و تمامی حمایت های خارجی، تجهیزات نظامی پیشرفته و ارتش بزرگ هیچ سودی برای صهیونیست ها نداشت و همگی دیدیم که در سال 2000 میلادی با خواری و شکست از لبنان خارج شدند و ضربه سنگینی از مقاومت خوردند.

وی افزود: بعد از تمامی این جانفشانی ها لبنان و مردم آن در امنیت و استقرار به سر می برد و اوضاع نسبت به آغاز اشغالگری اسرائیل تغییر کرده است.

آیت الله نابلسی ادامه داد: اسرائیل دیگر آزاد نیست که بکشد، ویران کند، اشغالگری کند و بر روی زمین فساد و خرابی به بار آورد؛ چرا که مقاومت در کمین اسرائیل است و این رژیم رو به شکست و نابودی است.

سید فضل الله: اسلوب تهدید و تحریم دیگر تأثیری نخواهد داشت

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت گفت: اخیراً وزارت خارجه آمریکا ایران را تهدید کرده است که اگر شروط او را نپذیرد، سخت ترین تحریم ها را علیه آن وضع می کند.

وی افزود: ما این اقدام را محکوم می کنیم؛ چرا که با ساده ترین معیار های عدالت در تناقض است. اگر هدف از این تهدید ها، جلوگیری ایران از دست یابی به بمب هسته ای است، با دلیل ثابت شده است که ایران برای آن هیچ تلاشی نکرده است و این از طریق گزارش های آژانس انرژی اتمی یا حکم شرعی که استفاده از این سلاح را حرام می داند، مشخص است.

حجت الاسلام و المسلمین فضل الله تصریح کرد: اسلوب تهدید و تحریم ها دیگر مؤثر نخواهد بود و بعد از اینکه کشور ها و ملت ها توانستند برای خود انتخاب کنند و تصمیم بگیرند، دیگر آمریکا قدرت اول نیست حتی اگر دیگر کشور ها را تهدید کند.

وی در پایان به سالگرد آزادی جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: امروز یاد آور روزی است که دشمن صهیونیستی با خواری و ترس از لبنان فرار کرد و این آزادی نشان داد که اتحاد ارتش، مقاومت و ملت می تواند پیروزی آفرین باشد.

شیخ دعموش: با اراده و مقاومت می توان سرزمین و مقدسات را باگرداند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: همگی باید یاد آور پیروزی بزرگ بر اشغالگر اسرائیلی در سال 2000 میلادی باشند و این نتیجه جانفشانی و جهاد شهدای مقاومت اسلامی سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه و تمامی شهدایی است که در راه مقاومت شهید شدند.

وی با بیان اینکه این پیروزی ثابت کرد که با مقاومت و ثبات می توان سرزمین و مقدسات را باز پس گرفت و دشمن اشغالگر را شکست داد، افزود: معادله ارتش، ملت و مقاومت می تواند در برابر دشمن بایستد و اهداف آن را ناکام بگذارد.

شیخ دعموش تصریح کرد: کشور هایی همچون عربستان سعودی که برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کنند و از طریق "قرارداد قرن" می خواهند مسئله فلسطین را حذف کنند، خیانت بزرگی در حق اسلام، فلسطین، قدس و مقدسات مرتکب می شوند، اما در مقابل فلسطینی ها در چارچوب "راهپیمایی بازگشت" در برابر اشغالگران می ایستد و از مسئله خود دفاع می کند و در این راه ایران، مقاومت لبنان و تمامی ملت های آزاده در کنار آن ایستاده اند.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: فشار آمریکا علیه ایران و وضع تحریم جدید علیه آن با تحریک اسرائیل و عربستان سعودی انجام گرفته است که دلیل اصلی آن موضوع هسته ای نیست؛ چراکه آمریکا و جهان می دانند که ایران برای دستیابی به بمب هسته ای هیچ تلاشی ندارد، بلکه دلیل اصلی تمسک ایران به مسئله فلسطین و حمایت از جنبش های مقاومت و پیشروی محور مقاومت در منطقه است.

وی افزود: تمامی این فشار های آمریکا برای این است که ایران تسلیم شروط آمریکا شود و دست از حمایت فلسطین، مقاومت و ملت های منطقه بردارد، امّا ایران با وجود تمامی تحریم ها و فشار ها تسلیم نخواهد شد و تلاش های آمریکا با شکست مواجه خواهد شد.

شیخ حمود: علی رغم کارشکنی ها در مسیر پیروزی هستیم

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه به هجدهمین سالگرد آزادی جنوب از اشغال اسرائیل اشاره کرد و گفت: برخی عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان را محال می دانستند و می گفتند که اسرائیل جنوب را به رژیم صهیونیستی ملحق می کند امّا این اتفاق نیافتاد و بدون هیچ قید و شرطی عقب نشینی کرد.

شیخ حمود اشاره کرد: علی رغم اینکه یک گروه شکست خورده به صورت های مختلف در مسیر پیروزی کارشکنی می کنند، ما در عصر پیروزی زندگی می کنیم.

وی افزود: گروهی که به مقاومت ایمان می آورد، قوی تر از برخی سست عنصر داخلی است که مانع پیشرفت مقاومت می شود و ما باید تلاش کنیم که این گروه را به مسیر درست بیاوریم تا امت درس بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha