سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: با ظهور انقلاب اسلامی، فضای فکری حاکم بر جهان اسلام متحول شد و تعالیم اسلام با تغییر نگاه مسلمانان، به ویژه اندیشمندان اسلامی، از مهجوریت خارج شد.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اظهار داشت:  نقش انقلاب اسلامی را در زمینه سازی و ایجاد عزت و اقتدار مسلمانان در جهان، می توان در دو عرصه نظری و عملی مورد توجه قرار داد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: انقلاب اسلامی در عرصه فکری و نظری موجب بیداری مسلمانان جهان شد و نگاه آنان را به مسائل پیرامون خود تغییر داد. این بیداری، نه تنها در میان شیعیان، بلکه در میان اهل سنت نیز گسترش یافت و این از آن روی بود که پیام امام خمینی (ره) در حقیقت پیام وحدت مسلمانان در سراسر جهان بود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر پایه اندیشه هایی چون نفى ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، مبارزه با استکبار و ایثار و شهادت، توانست دل های میلیونها مسلمان را تسخیر کند و با تربیت انسان مسلمانی که قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم است، موجبات عزت و اقتدار جهان اسلام را به همراه آورد.

حجت الاسلام کاوه افزود: با ظهور انقلاب اسلامی، فضای فکری حاکم بر جهان اسلام متحول شد و تعالیم اسلام با تغییر نگاه مسلمانان، به ویژه اندیشمندان اسلامی، از مهجوریت خارج شد. انقلاب اسلامی همچنین با طرح آموزه ها و تعالیم اصیل اسلام، این باور را که اسلام از اداره امور جامعه ناتوان است، به چالش کشاند و با رد جدایی دین از سیاست، به اسلام و مسلمانان حیاتی تازه بخشید و آنها را از عزلت و حقارت نجات داد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: انقلاب اسلامی در عرصه عمل نیز اقدامات بسیاری در جهت عزت و اقتدار مسلمانان انجام داد که یکی از آنها به تعبیر مقام معظم رهبری، احیای هویت اسلامی بود.

این استاد حوزوی تاکید کرد: جهان اسلام در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حیات جدیدی پیدا کرد و مسلمانان به شخصیت و هویت واقعی خود پی بردند. مهم ترین تاثیر انقلاب اسلامی در همین راستا احیای اسلام ناب محمدی (ص) بود؛ اسلامی که به تعبیر امام خمینی (ره) اسلام پابرهنگان و مظلومین و فقرای جهان است و دشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایه داران و پول پرستان اند.

حجت الاسلام کاوه بیان داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی، همواره منادی وحدت در میان مسلمانان جهان بوده و از این طریق کوشیده است عزت و اقتدار امت اسلامی را در جهان شکل بدهد؛ اقتداری که به تعبیر امام خمینی می تواند امت اسلام را به قدرت اول دنیا تبدیل کند و صف واحدی دربرابر قدرتهای بزرگ و سلطه گر جهان تشکیل دهد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج تصریح کرد: انقلاب اسلامی همچنین با شکل دهی، جبهه مقاومت در منطقه در کشورهایی چون لبنان، سوریه و فلسطین، استکبار جهانی و مزدوران منطقه ای آن را با شکست های پیاپی مواجه ساخت و از این طریق عزت و اقتدار را به جهان اسلام ارزانی داشت.

وی ادامه داد: نهضت ها و جنبش های اسلامی نیز با تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی جانی تازه در آنها دمیده شد و با افزایش شجاعت و شهامتشان در مقابله با دشمنان و از سویی ترویج فرهنگ عاشورایی، امروزه شهادت به مثابه یک فوز عظیم و سعادت، خواسته تعداد زیادی از مبارزان مسلمان شده و موجبات عزت و اقتدار آنان را در جهان فراهم ساخته است.

حجت الاسلام کاوه گفت: انقلاب اسلامی همچنین در مبارزات نهضت های اسلامی، به تعالیم اسلام محوریت بخشیده و موجب فاصله گرفتن مبارزان مسلمان از اندیشه غربی چون ناسیونالیسم و مارکسیسم شده و آنها را به سمت تأسیس نظام سیاسی اسلامی حرکت داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha