جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در شیوه آموزشی کشور ما، سن آموزش قرآن کریم بالا است و همین امر قرآن آموزی را برای دانش آموزان مشکل کرده است.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که آموزش های دینی به ویژه قرآن کریم، باید از بدو کودکی به فرزندانمان آموخته شود، اظهار داشت: متاسفانه در شیوه آموزشی کشور ما، سن آموزش قرآن کریم بالا بوده و همین امر قرآن آموزی را برای دانش آموزان مشکل کرده است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: محققان نشان داده اند که بهترین سن برای یادگیری مفاهیم و آموزش ها، سن زیر 5 سال است. در این سن کودک چون درگیری ذهنی ندارد به خوبی می تواند آموزش های مختلف به ویژه آموزش قرآن را فرا گیرد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه آموزش قرآن کریم در مدارس باید از دوران دبستان کاملا جدی گرفته شود، افزود: تحقیاتی که برخی از محققان داخل کشور انجام داده اند، این امر را ثابت نموده کودکانی که در سنین پایین آموزش های دینی به ویژه قرآن را می بینند، موفق تر از دیگر گروه های سنی هستند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: متولیان آموزش باید در بحث آموزش های دینی به ویژه آموزش قرآن همانند روخوانی، حفظ، ترتیل و... از همان دوران ابتدایی کار را جدی بگیرند و در این امر مهم و معنوی، از هیچ تلاشی دریغ نورزند. البته نباید در بحث آموزش قرآن کودکان را مجبور به فراگیری کرد، بلکه باید اشتیاق قرآن آموزی را در آنان به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی زیادی در کودکان وجود دارد، گفت: کودکان آماده پذیرش هرگونه آموزش هستند، لذا چه بهتر که این یادگیری، آموختن کتاب خدا و آموزه های دینی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha