چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وفات حضرت خدیجه

حوزه/مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی؛ همراهی و ولایت پذیری حضرت خدیجه(س) را از مهم ترین ویژگی های آن حضرت برشمرد و از زنان و مسئولان جامعه خواست ایشان را الگوهای رفتاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند ضمن عرض تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، اظهار کرد: حضرت نقش بی بدیلی در تاریخ اسلام و همچنین گسترش و تثبیت اسلام داشته است.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی بود که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و در تمامی صحنه های اجتماعی و سیاسی ایشان را همراهی و تمام امکانات اقتصادی خود را در راه خدا و پیشبرد اهداف اسلام خرج کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: نه تنها پیامبر اکرم(ص) بلکه تمام مسلمین جهان، مدیون شخصیت حضرت خدیجه(س) هستند.

وی، ایشان را یک الگوی نمونه و کامل از هر منظر برای بانوان معرفی کرد و افزود: همسران باید همواره مانند حضرت خدیجه(س) در زندگی صبور و در مشکلات همراه همسران خود باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: خديجه كبري(س) به پيامبر(ص) عشق و علاقه ويژه اي داشتند و در تمام صحنه های تاریخ، یار و همراه پیامبر خدا(ص) بود و هیچ زمان او را در سختی ها تنها نگذاشت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به شعب ابی طالب، افزود: حضرت خدیجه(س) در این موقعیت، که موقعیت سختی برای جهان اسلام و رسول خدا(ص) بود صبر و شکیبایی فراونی را از خود نشان دادند و سختی ها را تحمل کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: رسول خدا(ص) در یک سال، دو یار خود حضرت خدیجه(س) و نیز عموی خود ابوطالب(ع) را از دست دادند که سبب اندوه بزرگی برای ایشان شد، به همین مناسبت پیامبر آن سال را "عام الحزن" یعنی سال اندوه نامیدند.

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: ابوطالب(ع) و خدیجه(س) دو پشتیبان بزرگ و با وفای پیامبر(ص) در  پیشبرد اسلام بودند که با دلگرمی و ثروت مادی خود، ایشان را کمک می کردند.

وی ادامه داد: پيامبراكرم(ص) در شأن همسرش خديجه(س) فرمود «سوگند به خدا، پروردگار كسي را بهتر از خديجه نصيبم نكرد، زيرا در حالي كه مردم، كفر مي ورزيدند، او به من ايمان آورد؛ در حالي كه مردم تكذيبم مي كردند، او مرا تصديق كرد؛ در حالي كه مردم محرومم كرده بودند، او با دارايي هاي خود با من مساوات كرد و خداوند از او به من فرزنداني عطا كرد، كه از ساير همسرانم چنين موهبتي نصيبم نشد».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ایثار، صبر، همراهی، عفاف و حجاب، پاکدامنی و ولایت پذیری را از ویژگی های مهم حضرت خدیجه(س) برشمرد و افزود: همراهی، مهم ترین ویژگی ایشان بود، چرا که در مقابل همسران پیامبرانی مانند لوط و نوح، ایشان در همراهی با پیامبر از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

حجت الاسلام نوفرستی خاطرنشان کرد: مهم ترین ویژگی حضرت خدیجه ولایت پذیری بود که هم اکنون هم زنان و هم مسئولان جامعه باید آن را الگوی رفتاری خود در زندگی قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha