شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت : شکر سبب تثبیت و ازدیاد نعمت است، در غیر این صورت به جای شکر عجب می‌آید یعنی انسان عمل خارق العاده ای انجام می‌دهد که در توان مردم نیست و آدمی از خودش تعجب می‌کند و این عمل خارق العاده را منسوب به خودش می داند ولی اگر انسان این کار خارق العاده را از خدا بداند خدا را شکر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه شنبه در جلسه «سوگواره ادبی سرچشمه کوثر» که به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س)، به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، در جمع شاعران آیینی اظهار کرد: کمالی در روح شاعر وجود دارد که ما بدان غبطه می‌خوریم .

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: لطافتی در روح شاعر وجود دارد که در دیگران وجود ندارد و هر روحی این لطافت را قبول نمی کند، خود شاعر دائما نمی‌تواند این اطلاعات را حفظ کند.

استاد حوزه عنوان کرد: نوسانات روحی تاثیر گذار است، گاهی بین دهها قصیده یکی گُل می کند، روایت معروف شاعر وقتی شعر خوب بیان میکند لم یزل موید روح القدس است و تا تایید از عالم بالا نشود نمی تواند. در بین سخنران ها نیز چنین است گاهی مطلبی به ذهن القاء می شود و گاهی هرچه فکر می کنم به ذهن نمی آید.

وی بیان کرد: شکر سبب تثبیت و ازدیاد نعمت است، در غیر این صورت به جای شکر عجب می‌آید یعنی انسان عمل خارق العاده ای انجام می‌دهد که در توان مردم نیست و آدمی از خودش تعجب می‌کند و این عمل خارق العاده را منسوب به خودش می داند ولی اگر انسان این کار خارق العاده را از خدا بداند خدا را شکر می‌کند.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه انسان شاکر ذکر «الحمدلله کما هو اهله» را به زبان می‌آورد، عنوان کرد: اگر چنین ذکری بر زبان جاری شود ملائکه نمی توانند ثوابش را بنویسند و خود خدا عهده دار نوشتن ثواب آن است.

وی خطاب به شاعران آیینی گفت:هر کسی نمی تواند شعر زیبا بگوید، خیلی باید خدا را شکر کنید که شاعر اهل بیت(ع) و متصل به این خاندان هستید. باید شکر کنید تا تثبیت و ازدیاد شود.

عضو خبرگان رهبری پیرامون فضایل حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: از یک سو شریک علت محدثه  به واسطه ثروت و سخاوتی که ایشان داشتند و همچنین عشقی که به رسول خدا داشتند بودند و از طرف دیگر علت مبقیه در نسل ایشان است.

وی افزود: بقای اسلام در این وصیت ها است که دشمنان اسلام هرچه می خواهند خودشان را به قرآن بچسبانند نمی توانند، ما سادات راضی به مخفی بودن قبر مادر هستیم، چراکه از این حق شخصی بگذریم تا اسلام یماند.

آیت الله مهدوی با اشاره به قبر خیلی ساده حضرت خدیجه(س) در انتهای قبرستان ابوطالب(ع) است، ما با چشم بصیرت باید نگاه کنیم، چراکه تجلیل یا عدم تجلیل وهابی ها تاثیری ندارد، اگر قبر ایشان در ایران بود قبری همچون امام رضا برایشان ساخته می شد اما این تجلیل ظاهری است و مهم این است که این بانو در ایجاد و ابقای اسلام نقش داشتند

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: بقای اسلام سخت تر از ایجاد است، این بانو حلقه واسطه بین پیامبر و فاطمه زهرا(س) هستند و به تبع حضرت زهرا(س) چهار اولادی دارند که  همگی علت مبقیه اسلام هستند و همه اینها از برکات حضرت خدیجه است.

وی اذعان کرد: کفویتی که بین حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است بین حضرت خدیجه(س) و رسول الله(ص) بود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha