پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افطاری تجملی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: افطاری‌های تجملی در دین اسلام مقبول و موردپسند خداوند نیست، چرا که چشم‌وهم‌چشمی در سفره‌های افطاری و دور شدن از حالت متعارف جامعه از نظر اخلاقی و شرعی درست نیست و مورد مذمت اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در نشست برنامه ماه ضیافت الهی که در مسجد شیشه گرها برگزار شد به موضوع ترویج افطاری های ساده در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج الگوی صحیح ساده زیستی و دور بودن از چشم‌وهم‌چشمی در سفره های افطار بسیار دارای اهمیت است و صاحبان تریبون ها می‌توانند با عامل بودن، در این امر مهم گام بردارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در ماه مبارک رمضان موضوع ساده زیستی باید بیشتر مورد توجه قرا گیرد، چرا که رمضان ماه اطعام و ضیافت الهی بوده و دادن افطاری به مستمندان دارای جایگاه و ثواب بسیار است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: یکی از راه‌های تعالی و رشد، عدم تعلق به زرق‌و برق دنیا است، لذا افطاری‌های تجملی در دین اسلام مقبول و موردپسند خداوند نیست، چرا که چشم‌وهم‌چشمی در سفره‌های افطاری و دور شدن از حالت متعارف جامعه از نظر اخلاقی و شرعی درست نیست و مورد مذمت اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین است.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: افطاری دادن به روزه داران به خصوص روزه داران نیازمند و فقرا، یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید است، به طوری که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: "ای مردم! هر کس از شما مؤمن روزه داری را در این ماه افطاری دهد، برای اوست در مقابل این عمل، ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان گذشته وی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha