جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفره افطاری ساده

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: پیامبراسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین در ساده زیستی شهره عام و خاص بودند و برای اینکه با پیروی از آنها بتوانیم از ثواب افطاری بهره مند شویم می طلبد که ساده افطاری دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: اصولا اسلام دین تشریفاتی نیست و نباید هیچ ضیافتی در جامعه اسلامی با تشریفات برپا شود، چرا که این تشریفات، اختلافات طبقاتی که منفور جامعه است را به همراه می آورد.

وی با بیان اینکه رعایت سادگی و دوری از تجملات در مهمانی ها موجب می شود که میزبان هزینه زیادی را متحمل نشود و همچنین کینه ای به جهت اشرافی گری در دل نیازمندان رخنه نکند، عنوان داشت: پیامبراسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین در ساده زیستی شهره عام و خاص بودند و برای اینکه با پیروی از آنها بتوانیم از ثواب افطاری بهره مند شویم می طلبد که ساده افطاری دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اسلام دین تجملات نیست و سخت گیری ها و کج فهمی های برخی ها از نحوه پذیرایی و مهمانداری موجب شده که سفره ها به سمت تجمل گرایی بروند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه روزه داری در ماه مبارک رمضان یکی از واجباتی است که به مومنین سفارش شده، از این رو افطاری دادن به روزه دار نیز یکی از سنت های اسلامی که رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) برآن تاکید ویژه دارند.

حجت الاسلام محبی اظهار کرد: همه ما مسلمانان براین باور معتقدیم که حضرت علی(علیه السلام) که در شب های قدر برای مظلومیت آن امام همام برسر و سینه می زنیم بدون تجملات با نمک و شیر افطار می کردند، اما بازهم بر پهن کردن سفره های تجملاتی اصرار می ورزیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha