شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه مشترک حوزه علمیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: آموزش و حفظ قرآن کریم دغدغه مشترک حوزه علمیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، نشست دو جانبه حوزه علمیه کردستان با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور انعقاد تفاهم نامه در امور قرآنی، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حوزه علمیه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان با اشاره به اهمیت دروس قرآنی در مدارس علمیه، اظهار داشت: هدف حوزه علمیه استان کردستان این است که طلبه وقتی درسش به اتمام می رسد، حافظ قرآن باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: به علت موقعیت خاص کردستان، طبق برنامه ریزی های انجام شده، هر یک از مدارس علمیه سطح این استان باید بخشی از امور تعلیمی خود را به امور قرآنی و حفظ آن اختصاص دهد.

این استاد حوزوی با اشاره به اهمیت قرآن در مدارس علمیه و نیاز ضروری به تعبیه بخشی از مدارس به آموزش و حفظ قرآن، بیان داشت: آموزش و حفظ قرآن کریم دغدغه مشترک حوزه علمیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: ما هنوز در بحث قرآنی در کردستان مشکلاتی داریم و این امر به دغدغه ای برای حوزه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه باید همه مدارس علمیه را برای آموزش و حفظ قرآن و همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان توجیه کنیم، اظهار داشت: حوزه علمیه متعهد می شود برای پیشرفت امور قرآنی در هر شهرستان یکی را به عنوان مسئول قرآنی به اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی کند.

مدیر حوزه علمیه استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح «مادرانه» در سطح کردستان، گفت: تاکنون بیش از 10 برنامه و نشست در قالب سبک زندگی اسلامی با نام «مادرانه» در سطح استان کردستان برگزار کرده ایم که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: امیدواریم در انجام طرح «مادرانه» اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان همراه و یاور ما باشد تا بتوانیم این طرح کم نظیر و تاثیرگذار را ادامه دهیم.

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اولویت های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، طرح حفظ قرآن کریم است.

میثم عباسپور ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای انجام امور قرآنی و عقد تفاهم نامه با حوزه علمیه کردستان آمادگی کامل را دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: در طرح «مادرانه» نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در حد توان خود حوزه علمیه را همراهی و یاری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha