سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سومین مراسم افطاری سرتاسری شهری در آستین ایالات متحده برگزار شد

حوزه/ سومین مراسم سالانه «افطاری سراسری» روز گذشته با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و بیش از ۱ هزار تن از شهروندان مسلمان و غیرمسلمان، در شهر آستین تگزاس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mystatesman، شخصیت ها و اعضای جامعه اسلامی شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا، عصر دیروز در سومین مراسم سالانه افطاری حضور یافتند. در این مراسم  افطاری سرتاسری شهری که در سه سال اخیر برگزار شده بیش از 1 هزار نفر از جمله عده زیادی از غیرمسلمانان حضور پیدا می کنند.

سفیران مدنی مسلمان آستین در مرکز «منابع آمریکایی آسیا» میزبان این نشست به هدف پرکردن شکاف میان مقامات سیاسی منتخب مردم و جامعه اسلامی شهر بودند.

مراسم روز شنبه با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد. سپس سخنرانان در مراسم پیرامون موضوع اصلی همایش یعنی «مشارکت مدنی» برای مردم صحبت کردند.

کمیل حسن رئیس مرکز اسلامی گفت: مسلمانان می توانند نه تنها با پیوستن به هیات ها و سازمان های محلی بلکه از طریق حمایت و پشتیبانی رسانی نیازهای دیگر اجتماعات در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی به میهمانان گفت: یک بخش اصلی بزرگداشت تنوع ما، ایجاد پل ارتباطی با دیگر گروه ها است که برای رسیدن به این مهم لازم است آن زمان که به کمک ما نیاز است به حمایت برخیزیم.

چندین عضو شورای شهر آستین از جمله استیو آدلر شهردار شهر در این نشست حضور داشتند. آدلر نیز گفت: این مراسم به این منظور برگزار شده تا ما همسایگان مسلمان را بهتر بشناسیم.

وی افزود: اتفاقات اخیر از جمله بمب گذاری ها نشان داد که چنین مسئله ای ضروری است. آنچه ما در این دوره زمانی آموختیم این بود که مردم بیشتر نسبت به آنچه فعالانه اطرافشان در حال وقوع است اما آن را نمی بینند، مشکوک هستند و به عنوان یک جامعه متحد ما باید از این مسئله عبور کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد نشست افطاری سرتاسری شهری هر ساله رشد بیشتری داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha