سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فلسطین

حوزه/ سفیر فلسطین در ایران گفت: متأسفانه جای دوست و دشمن عوض شد. در حالی که اسرائیل غاصب، دشمن حقیقی همه مسلمانان است، ولی اکنون برخی تلاش می کنند تا ایران را دشمن مسلمانان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر صلاح الرواوی، سفیر فلسطین در ایران در آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن که شامگاه یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت جهان اسلام، گفت: اکنون وضعیت جهان اسلام بسیار سخت و طاقت فرسا است.

وی افزود: باید حقیقت وضع کنونی جهان اسلام را درک کرده و بدانیم که مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار گرفتیم.

الرواوی با بیان این که در حال حاضر اسرائیل غاصب به دنبال ایجاد حکومت خود از نیل تا فرات است، تصریح کرد: هدف اسرائیل غاصب تسخیر نیل تا فرات است که این طرح قسمتی از اردن، عراق، فلسطین، عربستان، صحرای سینا را شامل می شود.

وی ادامه داد: اکنون عالم اسلام غصب شد و معادلات تغییر کرده است. همه ما باید بدانیم که دشمن مشترک تمامی مسلمانان اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار است. حقیقت جنایتکاری آمریکا در سخنان ترامپ هویدا است. در برابر دشمنان باید متحد بود.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به این که دشمن از اموال و امکانات مسلمانان برای پیشبرد اهداف خود در منطقه استفاده می کند، اظهار کرد: سیاست هایی که در منطقه توسط دشمن دنبال می شود خلاف مصالح مسلمانان است. بلکه این سیاست های بنابر درخواست اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار است.

وی تأکید کرد: متأسفانه جای دوست و دشمن عوض شده است. در حالی که اسرائیل غاصب دشمن حقیقی همه مسلمانان است، ولی اکنون برخی تلاش می کنند تا ایران را دشمن مسلمانان معرفی کنند. این افراد با آمریکا همراه هستند که چنین سخنانی را بیان می کنند.

الرواوی، پشتوانه مسلمانان را دین، قرآن و پیامبر اکرم(ص) دانست و عنوان کرد: تنها راه پیروزی در فلسطین جهاد و استشهاد است. اگر علمای جهان اسلام در کنار یکدیگر جمع شوند همه می گویند که جهاد تنها راه نجات قدس است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حمایت مردم ایران از ملت فلسطین یادآور شد: بنده حاضرم در کنار مردم ایران جهاد کنم و در راه قدس جانم را فدا کنم.

انتهای پیام/

۳۱۳/۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha