چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ آئین گشایش بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم(۲۱)

حوزه/ واعظی تصریح کرد: ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در زمینه نیروی انسانی، فرهنگی و... بی نظیر است. عرصه بین الملل نیازمند آن است که ما دست آن ها را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمود واعظی، دبیر بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در آیین افتتاح این بخش که شامگاه یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: با توفیقات الهی، نگاه آینده پژوهانه و توجه به ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران این بخش پس از سه سال در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرد.

وی افزود: بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن دارای بخش های متعددی است که در جمهوری اسلامی ایران یا مغفول مانده و یا لابه لای کارهای ملی دیده نشد.

واعظی تصریح کرد: بیشتر نهادها و سازمان های جمهوری اسلامی ایران دارای بخش بین الملل هستند، ولی وقتی در نمایشگاه سطح ملی حضور پیدا می کنند دیده نمی شوند به همین دلیل بخش بین الملل نمایشگاه قرآن فرصت خوبی برای این افراد فراهم کرد.

وی ادامه داد: برخی از مؤسسات در عرصه بین الملل بسیار فعال بوده و کارهای بسیار خوبی انجام می دهند، ولی چون جایی برای یکپارچه سازی آن ها وجود ندارد کارشان دیده نمی شود و ما امیدواریم با ساماندهی و تجمع ظرفیت های قرآنی کشور در نمایشگاه بین المللی قرآن بتوانیم زمینه فعال شدن ارتباطات قرآنی را فراهم کنیم.

دبیر بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن با تأکید بر این که با هم افزایی می توان بهتر در عرصه بین المللی ظاهر شد، عنوان کرد: امیدواریم بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن آیینه ای از ظرفیت داخلی به بیرون باشد.

وی اضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی جمهوری اسلامی ایران وامدار عرصه قرآن در جهان است. فعالیت ها و تألیفات قرآنی جمهوری اسلامی ایران در جهان حرف اول را می زند و بی نظیر است.

واعظی تصریح کرد: ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در زمینه نیروی انسانی، فرهنگی و... بی نظیر است. عرصه بین الملل نیازمند آن است که ما دست آن ها را بگیریم. دانشگاه های جهان نیازمند ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه نیروی انسانی و محصولات و تألیفات هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha