شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آئین گشایش بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم(۲۱)

حوزه/ فقهی زاده با بیان این که قرآن می تواند بهترین دیپلماسی را برای ایجاد وحدت میان مسلمانان ایفا کند، گفت: قرآن کریم میراث مشترک مسلمانان در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یدالله فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن که شب یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با بیان این که با همکاری سازمان ها امسال توفیق یافتیم جنبه بین المللی نمایشگاه قرآن را راه اندازی کنیم، گفت: این کار جز با همت وزیر محترم ارشاد و مدیران مؤسسات قرآنی امکان پذیر نبود.

وی افزود: دلیل این که ما در جمهوری اسلامی نمایشگاه بین المللی قرآن را برگزار می کنیم دو موضوع است؛ نخست، پرداختن به قرآن مهم و ضروری دارد. دوم، قصد داریم از رهگذر این برنامه جریان سازی فکری، علمی، فرهنگی و هنری را در جهان اسلام داشته باشیم.

فقهی زاده با بیان این که قرآن می تواند بهترین دیپلماسی را برای ایجاد وحدت میان مسلمانان ایفا کند، یادآور شد: قرآن کریم میراث مشترک مسلمانان در جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: هیچ مسلمانی نیست مگر این که قلبش به نام قرآن کریم می تپبد. به همین دلیل باید در همایش ها و جلسات با شکوه بر این موضوع دست بگذاریم و اهمیت قرآن را مطرح کنیم تا منش، فکر و اندیشه شخصیت های مسلمان براساس آن شکل گیرد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نمایشگاه بین المللی قرآن بزرگترین رویداد قرآنی جهان است، گفت: شاید بنیان گذارن این نمایشگاه نمی دانستند که روزی نمایشگاه با این عظمت و شکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن توانسته انگیزه های قرآنی را در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری برانگیزد و خدمات گرانقدری به ساحت مقدس این کتاب الهی صورت گیرد. نمایشگاه بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بی نظیر و بی مانند است.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha