پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درسهایی از قرآن

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برکت در رزق و روزی از آثار مهم تقواست، گفت: آرامش در زندگی و برکت در مال ثمره تقوامداری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، در ویژه‌برنامه درس‌هایی از قرآن در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: کسی که تقوای الهی داشته باشد، از بن‌بست گرفتاری نجات پیدا می‌کند، خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که برای انسان با تقوا در هر مشکلی یک درب خروج وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: برکت در رزق و روزی از دیگر آثار مهم تقواست، برخی که اهل تقوا نیستند از صبح تا شب زحمت می‌کشند ولی بازهم گرفتاری دارند و آرامش برایشان حاصل نمی‌شود، اما انسان با تقوا با درآمد حلال خویش هم آرامش دارد و هم مالش برکت دارد.

وی افزود: خداوند همه امور را بر اساس حساب انجام می‌دهد و کار بی‌حساب‌وکتابی ندارد، اما وقتی انسان تقواپیشه کند، برای او راه‌هایی دیگری را می‌گشاید تا از آن راه روزی برد؛ این همان رزق بی‌حسابی است که به سبب تقوا عاید شخص می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: از دیگر آثار تقوا در دنیا آن است که خداوند امور و کارهایش را آسان می‌کند تا به‌آسانی به هر چیزی که می‌خواهد برسد و با عسر و حرجی در امور و کارهایش مواجه نشود و  از آثار تقوا در انسان آن است که انسان تنها به خود نمی‌نگرد، بلکه اهل نیکی به دیگران می‌شود؛ هم‌چنین حقیقت نیکی را می‌شناسد و اعمالی که بیانگر آن است را به‌جا می‌آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: کسانی که دارای تقوای قلبی هستند، ادب و توجه به نکات ظریف و لطیف اخلاقی در رفتار اجتماعی در آنان نمود می‌یابد و اهل ادب می‌شوند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha