جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: آیات قرآن کریم، ما را به انس با پروردگار تشویق نموده اند چرا که یاد خدا موجب آرامش دل ها است .

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در جلسه تفسیر آیه 8 سوره زمر در مسجد بعثت خرم آباد، با اشاره به این که سوره زمر سوره ای مبتنی بر درس خداشناسی و ربوبیت پروردگار است، گفت: زمر سوره توحید است و در آیات متعدد این سوره مسائلی در مورد اثبات ربوبیت پروردگار ذکر شده است .

وی با اشاره به اینکه تنها مونس حقیقی انسان در دنیا پروردگار است، افزود: انسان در دنیا تنها است و در آیه 8 سوره زمر به مساله ای اساسی یعنی توجه ارتباط انسان با خداوند یکتا به زیبایی اشاره شده است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر این که انس با خداوند متعال آرامشی را در دل انسان به وجود خواهد آورد، خاطر نشان کرد: آیات قرآن کریم، ما را به انس با پروردگار تشویق نموده اند چرا که یاد خدا موجب آرامش دل ها است .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه انسان ها در توجه به خداوند به 2 دسته بی توجه یعنی کافران و مشرکان و کسانی که ارتباط با خدا دارند تقسیم می شوند، اظهار داشت: انسان هایی که به خدا توجه دارند نیز دو دسته اند که بخشی از آنها افراد معتقد بوده که همواره توجه به پروردگار دارند و هر چه می بینند فقط خداوند است. این افراد بندگان مخلص پروردگار هستند که در هر موقعیتی به یاد او هستند و

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان ادامه داد: دسته دوم نیز کسانی هستند که تنها در هنگام سختی و مشکل به یاد خداوند می افتند. این افراد در جانشان شرکی مرموز و مخفی وجود دارد که این آیه شریفه 5 قسمت دارد و در قسمت اول آمده هر گاه برای انسان مشکلی به وجود آید و دستش از همه جا کوتاه شود خداوند را می خواند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت:در قسمت دوم آیه هم آمده است که هرگاه نعمتی به انسان می بخشیم و مشکلش حل می شود فورا دچار شرک شده و خداوند را فراموش می کند که در حقیقت این آیه این پیام را دارد که بعضی انسان ها کم ظرفیت، فراموش کار و غافل هستند و به محض رفع مشکلات دچار فراموشی و غفلت از یاد و توجه خداوند خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دیگر پیام های این آیه شریفه این است که انسان فطرتا خداشناس بوده افزود: با وجود این انسان کفران نعمت می کند و زود محبت و لطف پروردگار را فراموش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه وقتی انسان دچارفراموشی از لطف پروردگار شود برای خداوند شبیه قرار می دهد، خاطر نشان کرد: انسان در این حالت خود و دیگران را عامل حل مشکلاتش می داند و در نتیجه این گمراهی، برای خداوند یکتا شریک قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: اگر غیر پروردگار را حلاّل مشکلات بدانیم یعنی شرک داشته و در قرآن آمده که خداوند را همواره بخوانید و اگر خدا را نمی خوانید اندک زمانی بهره ای می برید، اما باز به جایی نخواهید رسید. چنین انسان هایی جزء یاران آتش بوده و عاقبت به شر خواهند شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان اعتماد به نفس، رشد سجایای اخلاقی و احساس مسئولیت اجتماعی را نتیجه انس با خداوند دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha