جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۳۰۰ واعظ زن مصری در ماه رمضان، به جنگ ایدئولوژی افراط گرایی رفتند

حوزه/ در ماه رمضان امسال وزارت اوقاف وامور مذهبی مصر، ۳۰۰ واعظ زن مصری را در مساجد و مراکز دینی مهم این کشور استخدام کرده است تا به این شیوه با ایدئولوژی افراط گرایی مبارزه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از البوابه، واعظان زن مصری با برگزاری جلسات و سمینارها در مساجد و اماکن مذهبی قصد دارند با ایدئولوژی های افراطی مبارزه کنند.

ناظران بر این باور هستند و سخنرانی و موعظه این بانوان می تواند به مبارزه با افراط گرایی حمایت شده توسط گروه های تروریستی در شبکه های اجتماعی کمک کند. در همین راستا وزیر اوقاف و امور مذهبی مصر، در ماه مبارک رمضان 300 تن از واعظان مسلمان را در مساجد برای موعظه زنان منتسب کرده است. این وزارتخانه که مسئولیت رسیدگی به امور مساجد را نیز بر عهده دارد برای نخستین بار در فوریه سال 2017، تعداد 144 زن واعظ را برای کار در مساجد بزرگ استخدام کرد.

کارشناسان می گویند انتساب زنان واعظ در مساجد در راستای سیاست های السیسی، رئیس جمهور این کشور به منظور هدایت زنان مسلمان و دور ساختن آنان از ایدئولوژی های افراط گرایانه است که هم اکنون بیشتر از همه در کشور مصر زنان را هدف قرار داده است.

محمد مختار وزیر اوقاف مصر ابراز امیدواری کرد واعظان زن بتوانند در ترویج مفهوم حقیقی مذهب و ارتقاء آگاهی مذهبی درجامعه نقش موثری ایفاء کنند.

نوین مختار یک واعظ زن نیز در این باره به خبرنگاران گفت: بانوان مسلمان باید قادر باشند رفتار و کردار اخلاقی فرزندانشان را بهتر سازند و آن ها را از پیروی ایدئولوژی های افراط گرایانه دور نگه دارند.

وی افزود: آن ها بایستی به فرزندان شان بیآموزند که تروریسم هیچ دین و کشوری نمی شناسد. یکی از مهمترین مشکلات کنونی ما ترویج اطلاعات غلط و سوءبرداشت های دینی در فضای مجازی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha