چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حمید محمدی

حوزه/ قائم مقام رئيس و دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآني کشور گفت: ابتکارات امروز در سطح حوزه‌های علمیه راه اندازی رشته های تخصصی و مراکز پژوهشی جدید و همچنین جذب افراد بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران و در بازدید از غرفه حوزه علمیه خراسان، با بیان این که ابتکارات امروز در سطح حوزه‌های علمیه راه اندازی رشته های تخصصی و مراکز پژوهشی جدید و همچنین جذب افراد بیشتر است، گفت: حوزه علمیه خراسان در سال گذشته معادل کل حوزه های علمیه کشور، جذب و پذیرش طلبه داشته که نشان‌دهنده رغبت آفرینی و انگیزه سازی در سه استان خراسان است.

وی بیان کرد: حوزه علمیه خراسان بدون شک به عنوان یکی از پیشتازان فعالیت‌های حوزوی در عرصه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و کارهای تبلیغی می‌باشد که گام های بزرگی نیز در این راستا برداشته است.

قائم مقام رئيس و دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآني کشور با اشاره به اینکه خراسان مهد علوم مختلف از جمله ادب و ادبیات عرب است، افزود: کارهای بسیار قوی نیز در حوزه کلامی و فقه صورت گرفته که نشان دهنده قدمت و سابقه ممتد، طولانی و با افتخاری در این حوزه علمیه کهن است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدي با بیان اینکه کارهای اخیر در حوزه علمیه خراسان خیلی بیشتر از سابق نمود و بروز دارد و افتخار آفرینی می کند، گفت: با روندی که حوزه علميه خراسان در پیش دارد، می‌تواند مجد و عظمت جایگاه گذشته خود را به دستاورد و راهبری بسیاری از فعالیت های درخشان در حوزه علوم اسلامی را در دست بگیرد و مسیر روشنی را برای علاقمندان به این علوم روشن کند.

انتای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha