سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برجام اروپایی

حوزه/ موضوعی که امروزه بر سر زبان هاست، برجام اروپایی است که آیت الله العظمی خامنه ای، ولی امر مسلمین نسبت به آن تذکراتی داده اند که باید در مذاکرات با اروپایی ها مو به مو مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، موضوعی که امروزه بر سر زبان هاست، برجام اروپایی است که آیت الله العظمی خامنه ای، ولی امر مسلمین نسبت به آن تذکراتی داده اند که باید در مذاکرات با اروپایی ها موبه مو مورد توجه قرار گیرند، البته اغلب کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اروپایی ها هیچ گاه منافع خود با آمریکا را به خاطر ما زیر پا نمی گذارند، پس باید در برخورد با آنها هوشمندانه عمل کرد.

برای روشن شدن موضوع، با تعدادی از امامان جمعه اهل سنت خراسان جنوبی به گفت وگو پرداختیم که تنها راه نجات اقتصاد کشور در چیست و آیا می توان به برجام اروپایی و قول های اروپایی ها دل خوش کرد یا عاقبتی نظیر اعتماد به آمریکا در جلوی راه ما قرار دارد.

اروپایی ها حاضر نیستند به خاطر ایران ارتباطشان را با آمریکا خراب کنند

مولوی سید احمد عبدالهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه، درگفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند درخصوص برجام اروپایی، اظهار داشت: اروپایی ها به خاطر این که در زیر سایه حمایتی آمریکا قرار دارند، حاضر نیستند به خاطر ایران ارتباطشان را با آمریکا خراب کنند، بنابراین زیاد نمی شود، به آن ها اعتماد کرد که آیا به عهدخود وفادار هستند یا خیر.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به این که با انجام دادن دو اقدام خداوند ما را از بیگانگان بی نیاز خواهد کرد، گفت: اولین اقدام این است که، سطح تولید داخلی خود را بالا ببریم و دوم این که در امر اقتصاد خودمان را نسبت به دیگران محتاج تصور نکرده و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم، در این صورت می توانیم پیروزمندانه میدان تحریم را ترک کنیم.

مولوی عبدالهی بیان کرد: جوانان مملکت نیز باید راه تحصیل علم را مدنظر قرار دهند و مسلح به امر دانش باشند و همچنین از طرف دولت نیز به آن ها بها داده شود، تا بتوانند بهترین اقدامات را صورت دهند.

پایبند بودن، به عهد مختص مسلمانان است

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در خصوص خروج آمریکا از برجام و تذکرات اخیر رهبر انقلاب در خصوص برجام اروپایی، اظهار کرد: قراردادها و قطع نامه ها از زمان پیامبر(ص) بین مسلمانان بوده و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت، اما آنچه تاریخ نشان داده این است، که کافران در هیچ زمانی به عهد خود وفادار نبوده و نخواهند بود.

وی افزود: پایبند بودن، به عهد مختص مسلمانان است و دشمنان در صورتی به آن وفادارند، که به سودشان باشد، درغیراین صورت در هر زمانی که بفهمند به سودشان نیست، عهد و قول خود را به فراموشی می سپارند.

امام جمعه اهل سنت درمیان خاطرنشان کرد: این که رهبر انقلاب می فرمایند نباید به آن ها اعتماد نکنید و گول لبخندهایشان را نخورید به واسطه این است که تاریخ برای ما حجت است که کافران به عهد خود وفادار نبوده و امروز باید تنها به پیشرفت خود و مملکتمان فکر  نموده و دست نیاز از بیگانه را قطع کنیم.

احتکار و گرانی باعث خوشحالی آمریکا می شود

امام جمعه اهل سنت درمیان تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام متاسفانه ثروتمندان مملکت به احتکار کردن و گران کردن وسایل اقدام کردند، که این اقدامات باعث خوشحال شدن آمریکا می شود.

مولوی خالقی ادامه داد: ملت ما باید هوشیار بوده و در هر صورت به عدالت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود پایبند باشد، زیرا عدالت مخصوص مسلمانان است.

وی گفت: دولت آمریکا 40 سال است که با ما همکاری ندارد و علیه ما توطئه می کند؛ اما باید توجه داشته باشیم که خلاقیت و ابتکار و نظمی که وجود دارد را به راحتی از دست ندهیم.

ایران در خاورمیانه می درخشد/ گوش به فرمان رهبری باشیم

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان این که امروز با تکیه‌ بر خود تمام مشکلاتمان را خودمان حل می کنیم و ایران در خاورمیانه می درخشد و لرزه بر اندام آمریکا انداخته، عنوان کرد: به همین دلیل هر روز به دنبال مشکل جدیدی است اما این ما هستیم که باید به راه ادامه داده و گول دشمن را نخوریم.

مولوی خالقی بیان کرد: تنها راه دور زدن تحریم ها، خودکفایی و قناعت است، ما با کسب علم و استفاده درست از آن می توانیم کاری کنیم که هیچ وقت محتاج بیگانگان نباشیم، اقدامی که در صنعت نظامی ما اتفاق افتاده و لرزه بر اندام آمریکا انداخته است.

وی عنوان کرد: ایران این قدرت را دارد که به همسایگان خود کمک کند، اما آمریکا این را نمی خواهد و به دنبال اختلاف افکنی و غارت کشورهاست.

امام جمعه اهل سنت درمیان در پایان گفت: ما باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و مسائلی که ما را به خودکفایی نزدیک می کند، دنبال کنیم.

خروج مفتضحانه آمریکا از برجام

مولوی عبدالبصیر بخشی، امام جمعه اهل سنت بهمن آباد زیرکوه نیز در خصوص عهدشکنی آمریکا اظهار داشت: در رابطه با برجام باید گفت که مذاکرات صورت گرفت و موفقیت های خیلی بزرگی نیز برای کشور ما به ارمغان آورد، اما از همان روز اول می دانستیم که آمریکا بر سر وعده و قول و قرار خودش نیست.

 امام جمعه اهل سنت بهمن آباد زیرکوه ادامه داد: امروز بی اعتمادی ما نسبت به آمریکا بیشتر شد و خروج مفتضحانه از برجام، این کشور را در سطح جهان در یک ناکامی قرار داده و خواهد داد که نمی تواند بر کل جهان تصمیم بگیرد.

نمی توانیم به سه کشور اروپایی اعتماد کنیم

مولوی بخشی اعلام کرد: اکنون که برجام اروپایی مطرح است، نمی توانیم به سه کشور اروپایی اعتماد داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین مسئله ای که باید همه به آن عمل کنیم، این است که در داخل کشور اشتغال زایی کرده و اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآورده و سختی ها را با جان و دل بپذیریم؛ زیرا در آینده به آسانی و پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد.

لزوم اتحاد کامل شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت بهمن آباد زیرکوه با اشاره به این که ملت ایران باید دست در دست هم دهند و در این فکر و راستا باشند که بدون مسئله برجام، کشورشان را اداره کنند گفت: مردم باید با وحدت و اتحاد کامل شیعه و سنی به این نتیجه برسند که تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مولوی بخشی خاطرنشان کرد: با تمام مشکلاتی که وجود دارد، اما ملت بزرگ ایران با حضور در صحنه ها نشان داده است که همچنان به انقلاب خود پایبند بوده و گوش به فرمان ولایت فقیه هستند و برای حمایت از تولید ایرانی و رفع تحریم ها حماسه ای دیگر می سازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha