جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بخش حوزوی در هفتمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم(۲۰)

حوزه/رئیس پژوهشگاه فقه نظام، گفت: بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن غنای لازم را دارد و آن توقعی که از حوزه به لحاظ محتوایی و عمق علمی فعالیت ها داشتیم، دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت:  نمایشگاه قرآن امسال بسیار متنوع است. هم بخش های آموزشی، پژوهشی و هم بخش های ترویجی، تبلیغی و بخش کودکان و نوجوانان.

وی افزود: این دوره از نمایشگاه قرآن نیز از نظر محتوایی قوی و متفاوت از سال های گذشته است و اگر کسی در نمایشگاه حضور پیدا کند، با دست پر آن را ترک خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تصریح کرد: این بخش غنای لازم را دارد و آن توقعی که از حوزه به لحاظ محتوایی و عمق علمی فعالیت ها داشتیم، دیده می شود.

وی گفت: در بخش حوزه جنبه اثباتی آثار کم رنگ است، به این معنا که اگر کسی حضور پیدا کند به سادگی ارتباط برقرار نمی کند، لذا برای نشان دادن آثار و آشنا شدن اشخاص با آثار باید تدابیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم توضیح داد: انتشار بروشور هایی که ویژگی آثار، تفاوت آن با آثار گذشته و کارکرد آثار را بیان کند، برای ارتباط گرفتن مخاطب می تواند تأثیر گذار باشد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان این که جوانان و دانشگاهیان باید در چنین نمایشگاه هایی حضور پر رنگی داشته باشند، گفت: در این خصوص نیز باید تدابیری اندیشیده شود و با انجام اقداماتی چون سرویس های رفت و برگشت و پرداخت تسهیلاتی برای قشر فرهیخته به رونق نمایشگاه کمک نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha