شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تذکر لسانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی است و به عنوان فروع دین مبین اسلام، تاکید زیادی بر انجام آنها شده و باید همگان در حوزه تذکر لسانی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز با حضور در برنامه «کلبه مهر» شبکه استانی مرکز قزوین، گفت: تا زمانی که روحیه انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و عمل کردن باشد، دشمن نمی‌تواند تهدید داشته باشد و جوانی که این روحیه را داشته باشد، دیگر به سمت گناه نمی‌رود.

وی  با بیان این که برای اجرای هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر نیاز است که یک فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت بگیرد، تصریح کرد: زیربنای حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و این مکانیزم  راه و روشی از سوی خداوند بوده که در قرآن و سیره انبیا و ائمه(ع) آورده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد که بینش و دیدگاه جامعه را نسبت به این مقوله تغییر داد که در گام اول می‌بایست مساله به صورت علمی پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی است و به عنوان فروع دین مبین اسلام، تاکید زیادی بر انجام آنها شده و باید همگان در حوزه تذکر لسانی تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر، جز خمیره انسان است، چرا که اگر همه اعمال را در یک کفه ترازو بگذارند و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر، باز هم امر به معروف و نهی از منکر، سنگین تر است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: باید در بحث امربه معروف و نهی از منکر به مسائل مختلفی توجه شود و ساخت و سازها به گونه ای باشد که به فرهنگ اسلامی ما توجه شده باشد.

وی اظهار کرد: منکر و معروف شناسی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در این راستا باید این موضوع را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا بهتر بتوانیم کارها را انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha