پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: خواسته‌های دشمن از ایران اسلامی به نابودی موشک‌ها و نفوذ نکردن در منطقه محدود نمی‌شود و در حقیقت دشمن به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز طی سخنانی در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه 47 سوره احزاب اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه به معرفی ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد و ایشان را بشارت دهنده، هشدار دهنده و شاهد بر اعمال می‌داند.

وی اضافه کرد: خداوند در آیه 48 سوره احزاب به پیامبر(ص) فرمان‌ هایی داده که یکی از آنها اطاعت نپذیرفتن از کفار و ظالم است؛ توجه به این فرمان در شرایط فعلی نیز برای امت اسلامی لازم است چراکه خواسته‌های دشمن از ایران اسلامی به نابودی موشک‌ها و نفوذ نکردن در منطقه محدود نمی‌شود و در حقیقت دشمن به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است.

این سخنران دینی از انواع مختلف اطاعت یاد کرد و گفت: تفاوت میان اطاعت بنده از خداوند متعال، اطاعت شیعیان از ائمه اطهار(ع)، اطاعت فرزند از پدر و اطاعت سرباز از فرمانده خود برای افراد آگاه به خوبی قابل فهم است اما در یک قاعده کلی باید توجه کنیم که حرف هیچ مخلوقی که بر خلاف دستورات الهی باشد و منجر به گناه شود را نباید پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب نام‌های نیک و خوب برای فرزندان یکی از وظایف والدین است، عنوان کرد: شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) نباید اجازه دهند که نام‌های معصومین(ع) در میان جامعه کم‌رنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به آیه 24 سوره توبه اشاره کرد و ادامه داد: در روز قیامت هیچ فردی برای انسان کاربرد نخواهد داشت و همه اعضای خانواده از یکدیگر در حال فرار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اطاعت از بندگان خداوند متعال باید در محدوده قرآن و حدیث باشد، تصریح کرد: اطاعت از همسر و خانواده نباید با اطاعت خداوند تضاد داشته باشد، رضایت اولیای الهی و خداوند متعال باید مهم‌ترین هدف انسان در این کره خاکی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس سخن پیامبر اسلام(ص) هفت گروه در قیامت در سایه رحمت الهی قرار دارند، دسته نخست پیشوایان و رهبرانی هستند که بر اساس ظلم جامعه را مدیریت نکنند، دسته دوم جوانانی که در بندگی خداوند متعال رشد کنند و دسته سوم نیز انسان‌هایی هستند که قلب آن‌ها با مسجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: افرادی که برای رضای خداوند با یکدیگر دوست هستند، افرادی که در خلوت خود یاد خداوند باشند، مرد یا زنی که با وجود دعوت جنس مخالف از گناه پرهیز کند و افرادی که مخفیانه صدقه می‌دهند از جمله دیگر افراد مورد رحمت الهی در قیامت هستند.

وی یادآور شد: امروزه برخی از بدحجابی‌هایی که در کشور مشاهده می‌شود، محرک است، افرادی که بر اثر خودنمایی زنی تحریک شوند اما به سمت حرام نروند یک جایگاه ویژه را نزد خدا به خود اختصاص خواهند داد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با بیان اینکه ظلم‌های حاکمان بحرین و عربستان صدای غربی‌ها را درآورده است، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم دلسوز ما نیستند و بر اساس فرمان الهی نباید به خواسته‌های آن‌ها توجه کنیم.

وی با اشاره به تاکید آیه 48 سوره احزاب بر تبعیت نکردن پیامبر اسلام(ص) از منافقین عنوان کرد: در این آیه مطرح شده است که اگر دشمنان شما را اذیت کردند نباید هراسان شوید بلکه باید با توکل بر خداوند متعال به‌عنوان یک اساس به راه خود ادامه دهید؛ دشمن بارها از موشک‌ها و سلاح‌های شیمیایی خود استفاده کرده اما همچنان به نتیجه نرسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه آیه 48 سوره احزاب باید در هیئت دولت، مجلس و قوای سه‌گانه تابلو شود، گفت: سیاست‌مردان کشور باید از این آیه درس بگیرند؛ بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مشکل امروز دنیا و بسیاری از مشکلات کشور به علت دوری از قرآن کریم است، امروزه گاهی خداوند را فراموش کرده و فکر می‌کنیم می‌توانیم بر کدخدا و مخلوقات تکیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باور شهید زین‌الدین‌ها و شهید همت‌ها قوی بود که توانستند دشمن را از خاک ایران بیرون کنند و باور امام خمینی(ره) نیز قوی بود که توانست رژیم شاهنشاهی را سرنگون کند، اکنون نیز با باور به وعده‌های الهی می‌توانیم مقابل دشمن به پیروزی برسیم.

انتهای پیام// ۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha