شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانواده مذهبی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه مهم‌ترین و ارزنده‌ترین الگوی رفتاری فرزندان، والدین هستند، گفت: خانواده پایه اساسی و مهم‌ترین سازنده اجتماع است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین، پیش از ظهر امروز،در نشست «خانواده مطهر» با حضور خانواده‌های محله اندیشه شهرستان سمنان با اشاره به اینکه از نظر فرزندان مهم‌ترین و ارزنده‌ترین الگوی رفتاری، والدین هستند، اظهار داشت: بچه‌ها نحوه ارتباط والدین با دیگران، آداب و رسوم، خلقیات والدین را مد نظر داشته و مانند آنان عمل خواهند کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: خانواده‌ها به‌عنوان معلم اول، نقش اساسی در کنترل و تربیت فرزندان خود را دارند؛ پیشگیری از انحرافات اجتماعی یکی از راهکارهایی است که در بخش نظارت و کنترل اجتماعی مطرح می‌شود و نقش اساسی را خانواده ایفا می‌کند.

وی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری افراد از انحراف و ناهنجاری‌ها را تأثیر خانواده بخصوص والدین دانست و افزود: آن‌ها با افکار و برخوردها و به به‌کارگیری روش‌های درست در زندگی می‌توانند اعضای خانواده‌شان را از کج‌روی و ناهنجاری نجات دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با تأکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند ادعای سلامت کند مگر از خانواده‌ای سالم برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: خانواده پایه اساسی و مهم‌ترین سازنده اجتماع است؛ رفتارهای والدین و اعضای خانواده در نوع بروز واکنش‌های افراد بسیار مؤثر بوده و درزمینهٔ پی‌ریزی شخصیتی فرد در دوران بلوغ سهم بسزایی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم مادران در محیط خانواده گفت: حضرت زهرا (س) در خانواده مظهر محبت و عاطفه بودند؛ این رابطه عاطفی میان فرزندان و مادر در هنگام شهادت این بانوی بزرگوار در روایات به‌خوبی بیان‌شده است و نمونه دیگر از این روش تربیتی را ما در سوره «هل آتی» می‌بینیم که حضرت زهرا (س) به‌گونه‌ای کودکان کوچک خویش را تربیت‌کرده بودند که آن‌ها در سنین کودکی در فعالیت‌های عبادی، اجتماعی و ایثارگری همراه پدر و مادر بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha