سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در نهمین روز از نمایشگاه قرآن

حوزه/ سخنگوی مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که محور رسانه های دینی باید قرآن باشد، گفت: متأسفانه رسانه های دینی، رسانه ملی و شبکه های اجتماعی نسبت به عرضه معارف قرآن کم کاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی، مدیر شبکه جهانی ولایت از غرفه این خبرگزاری بازدید کرد.

وی در این بازدید استقبال از نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و با انتقاد از چیدمان غرفه ها، تأکید کرد: هر چند استقبال خوب است، ولی جانمایی غرفه ها مناسب نیست به همین دلیل رسانه ها در حاشیه قرار گرفتند. این موضوع را خود مسئولین برگزار کننده نیز قبول داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی استقبال پرشور مردم از نمایشگاه قرآن را نشان از عطش مردم برای فعالیت های دینی و قرآنی دانست و تأکید کرد: حوزه های علمیه، مراکز و مؤسسات دینی باید از این ظرفیت برای نشر مباحث قرآنی و دینی استفاده کنند.

وی ادامه داد: چنین نمایشگاه هایی شرایط بسیار خوبی را برای تبلیغ دین فراهم کردند و حوزه های علمیه می توانند با حضور در چنین اماکنی تبلیغ چهره به چهره داشته باشند.

مدیر شبکه جهانی ولایت درباره بخش حوزوی نیز تصریح داشت: از فعالیت های خوب این بخش علاوه بر ارائه آثار مکتوب و نرم افزار، میزهای مشاوره بود و این نشان می دهد یکی از عرصه های فرهنگی و تبلیغی برای حوزه چنین نمایشگاه هایی است.

سخنگوی مدیر حوزه های علمیه همچنین از رشد چشم گیر فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه در بخش قرائت و تجوید بسیاری از طلاب و حوزویان جزو قراء سرشناس و در سطح بین المللی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی قرآن از محجوریت در حوزه های علمیه خارج شد. البته نمی توانیم بگوییم که تمامی مطالبات رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وی اضافه کرد: هنوز به سطح مطلوب و تراز حوزه های علمیه نرسیدیم به همین دلیل باید در مباحث تفسیر و علوم قرآنی رشد بیشتری داشته باشیم؛ تولید علم براساس آیات قرآنی باید محور اصلی کار مؤسسات قرآنی حوزوی باشد.

سخنگوی مدیر حوزه های علمیه در پایان سخنان خود با تأکید بر این که محور رسانه های دینی باید قرآن باشد، اظهار کرد: متأسفانه رسانه های دینی، رسانه ملی و شبکه های اجتماعی نسبت به عرضه معارف قرآن کم کاری کرده اند.

وی افزود: از فضای شبکه های اجتماعی باید در جهت نشر معارف قرآن استفاده کرد. تولیدات مؤسسات قرآنی نیز باید تولیداتی باشد که بتوان در رسانه عرضه کرد، عصر، عصر رسانه است به همین دلیل تولیدات علمی باید در قالب هنری و رسانه ای عرضه شود.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha