پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات فرهنگی استان کردستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب سیاسی نیست که از آن بترسیم، گفت: اساس و بنیان انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی و دینی است، لذا اگر بتوانیم این انقلاب در ابعاد فرهنگی و دینی تبلور پیدا کند، می تواند در جهان موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی انصاری قمی، شامگاه دیروز در «نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات فرهنگی استان کردستان» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه کردستان، روحانیون، طلاب و... سنی و شیعه، در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان از استانهای مهم کشور می باشند که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه موضوع این جلسه مسائل فرهنگی و بررسی آنهاست، گفت: این روزها ایام بسیار بزرگ و مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است، هم رمضان را داریم، هم سالروز رحلت امام خمینی(ره) و هم سالروز قیام خونین 15 خرداد.

ارمغان امام راحل برای جهان؛ انقلاب دینی بود

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی عنوان کرد: خداوند روح امام راحل که یکی از بزرگترین رهبران دینی جهان بود را قرین رحمت نماید. این شخصیت جهانی در نوع خود بی نظیر بود و ارمغان ایشان برای جهان انقلاب دینی بود.

این استاد حوزه  تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی ما فرهنگی و دینی بود و این انقلاب، یک انقلاب سیاسی صرف نبود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محصور در حصار سیاست نیست، گفت: انقلاب فرهنگی و دینی مورد نظر امام راحل و نیز مقام معظم رهبری است و این دو بزرگوار تاکید خاصی بر روی نظام اندیشه دینی در جهان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب سیاسی نیست که از آن بترسیم، گفت: اساس و بنیان انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی و دینی است، لذا اگر بتوانیم این انقلاب در ابعاد فرهنگی و دینی تبلور پیدا کند، می تواند در جهان موفق باشد.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: جهان امروز، دنیای صنعت، علم و دانش است، اما به هر حال دنیا با فرهنگ می چرخد، لذا اگر فرهنگ دینی ضعیفی داشته باشیم بی شک در طی طریق موفق نخواهیم بود.

دنیای کنونی، جهان مجازی و ماهواره است

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی با اشاره به اینکه در طول دوران حیات انقلاب اسلامی، موجی نبوده که با آن سروکار نداشته باشیم، گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی انواع توطئه های فرهنگی، نظامی، اقتصادی، قومی، مذهبی و.. علیه این نظام توسط دشمنان صورت گرفت.

این محقق حوزوی اظهار داشت: دنیای کنونی، جهان مجازی و ماهواره است و به میدان جنگ روانی مبدل گشته و چیزی که در مقابل آن بتواند مقاومت کند، تنها قدرت فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکری در بین مردم دیده نمی شود که این نشان می دهد موج فرهنگ جهانی در حال کار کردن است و یکی دیگر از نشانه های آن خلوت بودن مساجد و... در کشور است.

فرهنگ سازنده اجتماع

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اگر فضا آلوده باشد همه را آلوده خود می کند، بیان داشت: به نظر شما تنفس معنوی کجاست؟ تنفس معنوی از منابر و مساجد است و تنفس فرهنگی در ماه رمضان از صداوسیماست، البته بنده به شخصه خودم از صداوسیما راضی نیستم، زیرا زمان سخنرانی ها و برنامه های فرهنگی، زمان نامناسب و کم مخاطبی می باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازنده یک اجتماع است، اظهار داشت: گناه وقتی وارد یک جامعه می شود همه ارزشها را از بین می برد و نابود می سازد.

حجت السلام و المسلمین انصاری قمی گفت: امروز مسئولیت طلاب و روحانیون بسیار سنگین است بنده و شما پذیرفته ایم که آمر باشیم و در طول تاریخ نقش عالمان غیر از نشر علوم قرآنی و دینی، مبارزه و مقابله با ظلم و استبداد بوده و هست.

این محقق حوزوی با اشاره به اینکه شناخت نفاق یکی دیگر از وظایف روحانیون است، ادامه داد: در حال حاضر نفاق و کفر و فرقه های نوظهور و استعماری در حال تبلیغ  هستند و در همین استان کردستان هم به عینه دیده می شوند.

وظیفه روحانیت شناخت دشمنان است

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 28 فرقه در کشور افغانستان در حال تبلیغ هستند، گفت: شما فکر می کنید که مواد مخدر و ... را چه کسانی توزیع و پخش می کنند؟! شما خیال می کنید که آنها از عمامه ما می ترسند، این توهم و خیال است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی افزود: امروز وظیفه اصلی، مهم و کلیدی روحانیت شناخت دشمنان مختلف و متنوع است که شبه می سازند و شما را از اصل اسلام دور می کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید به خوبی سلطه جهانی را بشناسند، گفت: امروز تدریس، تعلیم و تعلیم تنها فقه و تفسیر و... نیست، امروز دنیا، دنیای دانشگاهاست.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری قمی در پایان با اشاره به نقشه ها و توطئه های هر روز دشمنان دین خدا، گفت: دشمنان در پشت پرده برای ما نقشه های بدی کشیده اند و کسانی و دستانی که می خواهند اسلام وجود نداشته باشد، همه را چه سنی و چه شیعه، می زنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha