پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از افطار میان ادیانی که در مسجد جامع نیوجرسی برپا شد

حوزه/ مسجد جامع بونتون در نیوجرسی، مراسم افطاری میان ادیانی برگزار کرده و در این مراسم از غیرمسلمانان و همسایگان مسیحی برای حضور در این گردهمایی، نماز جماعت و بازدید از مرکز اسلامی به صرف شام دعوت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailyrecord، مرکز اسلامی و مسجد جامع شهر بونتون در ایالت نیوجرسی آمریکا، شام افطاری میان ادیانی برگزار کرده و از غیرمسلمانان برای حضور در مسجد دعوت به عمل آورد.

با وجودی که این مراسم در میانه تعطیلات آخر هفته برگزار شد با این حال شمار قابل توجهی از مردم، پیرو ادیان مختلف در این مراسم افطاری حضور به هم رساندند. پیش از زمان افطار در هنگام غروب خورشید، بازل حمد امام جماعت مسجد اقدام به تلاوت قرآن مجید کرده و سپس نماز جماعت توسط مسلمانان برپا شد. این درحالی بود که یکی از اعضای مسجد به طور همزمان نماز و قرآن را به زبان انگلیسی برای میهمانان مسجد ترجمه می کرد.

مترجم زبان انگلیسی مسلمان به خبرنگاران گفت:  از این آیات یک احساس درونی به انسان دست می دهد که همسایه بسیار مهم است. دوستی و مهربانی هستند که ما را قدرتمند می سازند و این در همه ادیان به چشم می خورد. به علاوه شباهت های زیاد دیگری میان ادیان و باورهای ما وجود دارد به همین دلیل این نشست ها بسیار ارزشمند و معنادار هستند  زیرا بیشتر بر روی شباهت های ما تکیه دارند تا بر روی اختلافات مان.

وزلی ابوسمیه از بنیانگذاران یک سازمان عام المنفعه امامان جماعت، نیز در این مراسم حضور یافته بود و ضمن سخنرانی برای حاضران، رمضان و روزه داری را برای غیرمسلمان تعریف کرد. وی گفت: وقتی ما روزه می گیریم این سنت دینی تفاوت اندکی با ادیان دیگر داشته باشد. ما هنگام روزه داری تنها خودمان را از خوردن و آشامیدن باز نمی داریم بلکه چشم ها، گوش ها و افکار و اعمال مان را نیز از بدی دور نگه می داریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha