شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱

حوزه/ عضو شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان گفت: گردهمایی رزمندگان و راویان دفاع مقدس در استان ها و شهرستان های کشور باید وسیع تر و عمومی تر برگزار شود تا نسل چهارم انقلاب بتواند با واقعیت های دوران جبهه و جنگ آشنا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد علی طلوعی شب گذشته در همایش رزمندگان و  راویان دفاع مقدس شهرستان کاشان، یادآوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را موجب تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت و هدایت  نسل جوان دانست و گفت: گردهمایی رزمندگان و راویان دفاع مقدس در استان ها و شهرستان های کشور باید وسیع تر و عمومی تر برگزار شود تا نسل چهارم انقلاب بتواند با واقعیت های دوران جبهه و جنگ آشنا شود.

وی، بهره مندی از خاطرات رزمندگان دوران مقدس را به دلیل اینکه به مرور زمان از بین می روند و به صورت زنده دیگر دسترسی به آنها ممکن نخواهد بود، موثر دانست و به  نقش بسیار اثرگذار روحانیون و طلاب در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روحانیون در مقطع فعلی نیز باید در مساجد و تکایا نسبت به روشنگری و هدایت مردم  تلاش کنند

مسئول موسسه حافظون کاشان به وطیفه بسیار مهمی که روحانیون در مقطع فعلی در برابر توطئه ها و تهدیدات دشمنان، استکبار جهانی و صهیونیست ها دارند، اشاره کرد و گفت: روحانیون باید با کمک رزمندگان دوران دفاع مقدس که اسناد زنده انقلاب، جنگ و هشت سال ایثار و شهادت می باشند نسبت به  انتقال حقایق جنگ و اتفاقاتی که افتاده است تلاش  کنند.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان خاطرنشان کرد: وقتی که وجه مشترک رزمندگان دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار می گیرد متوجه می شویم که بیش از۷۰ درصد آنان اوقات فراغت خود را در مسجد با روحانیون می گذراندند.

برپایه این گزارش، در این گردهمایی تعدادی از رزمندگان و جانبازان بالای 70 درصد شهرستان دارالمومنین کاشان به بیان خاطرات بسیار شیرین دوران جنگ تحمیلی پرداختند.

شایان ذکر است، شهرستان کاشان بیش از  ۱۷۰۰ شهید و 3 هزار و 648 جانباز دارد که از این تعداد 2 هزار و200 نفر جزو جانبازان تا 25 درصد و یک هزار و450 نفر نیز بالای 25 درصد جانبازی هستند. جانبازان 50 درصد کاشان 270 نفر و تعداد جانبازان 70 درصد71 نفر هستند که از این تعداد 19 نفر جانباز قطع نخاعی می باشند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha