جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اهنگران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: هر چقدر انسان قرب الهی داشته باشد نزد خداوند محبوب تر و عزیزتربوده و همچنین انسان در این ماه باید از خداوند هدیه و هدایت بخواهد که رفتار و اخلاق وی عوض نشود و در صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) و ولایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی آهنگران در جلسه اخلاق کارکنان سپاه شهرستان قزوین، گفت: اخلاق یعنی رفتار پسندیده، و هرچه درجه اعتباری انسان بالا می رود، تواضع و فروتنی و اخلاقش باید الگو باشد.

وی افزود: در روایات آمده چیزی که انسان را در این مسیر از بلایا و خطرات محفوظ می دارد، تقوای الهی است و کسی که ایمان به خدا دارد، باید تقوا را سر لوحه خویش قرار دهد، و تقوی در حقیقت سپری است در مقابل گناهان و روزه سپری در مقابل آتش دوزخ می باشد.

وی اظهار کرد: یکی از گناهانی که باعث می‌‌شود انسان دیگر در گناهان دیده شود، تهمت بوده و تهمت ایمان را از بین می‌‌برد و وقتی ایمان از بین رفت، دیگر هر چه معجزه هم داشته باشد، تاثیری به همراه نخواهد داشت.

حجت الاسلام آهنگران بیان کرد: از دیدگاه علمای اخلاق، تهمت و افترا از غیبت هم بدتر است؛ زیرا غیبت اظهار عیب واقعی یک شخص برای دیگران است؛ اما در تهمت، عیبی را که در واقع، شخص متهم ندارد، به او نسبت می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیان کرد: در این مهمانی که خداوند انسان را دعوت کرده، روح بر جسم غلبه می کند که از اهداف مهم روزه گرفتن نیز همین غلبه روح بر جسم می باشد.

 وی ادامه داد: قیمت هر کس به اندازه بهای چیزی است که دوست داشته و به آن گرایش دارد و همچنین خداوند در باب روزه می‌فرمایند اجر روزه را خودم می دهم که این خود نشان دهنده منزلت بالای روزه در پیشگاه خداوند است.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: هر چقدر انسان قرب الهی داشته باشد، نزد خداوند محبوب تر و عزیزتر بوده و همچنین انسان در این ماه باید از خداوند هدیه و هدایت بخواهد که رفتار و اخلاق وی عوض نشود و در صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) و ولایت قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha