شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 451756
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری هفتمین آیین نمادین جشن روزه اولی ها، در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین خبرداد.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: اگر ما بخواهیم حالمان خوب باشد و از آسیب ها در امان باشیم، باید ۴ رابطه شامل رابطه اولیا با فرزندان، رابطه معلمان با شاگردان، رابطه زن و شوهر و رابطه کار فرما وکارگر در جامعه اصلاح شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین افزود: اگر پیوند خوبی بین این عناصر برقرار شود حال همه افراد خوب می شود و از گزند آسیب ها همگی در امان خواهیم بود، اما برای رسیدن به این عناصر در ابتدا باید رابطه خود را با خدا اصلاح کنیم، باید در مقابل کشش های دنیا و لذت های نفسانی مقابله کنیم و اگر رابطه خود را با خدا اصلاح کنیم بقیه موارد نیز اصلاح می شود.

وی اظهار کرد: ماه رمضان بهترین کارگاه خود نگهداری است، اگر تقوا باشد و تمرین داشته باشیم و قدرت نه گفتن را در برابر خواهش های نفسانی داشته باشیم، صاحب زندگی خوب و سالمی می شویم و با وجود تقوا در برابر آسیب ها مقاوم خواهیم شد.

حجت الاسلام نظری از برگزاری جشن روزه اولی ها خبر داد و گفت:  در این مراسم  مبلغین حوزه علمیه قزوین به همراه کارشناسان دینی، برنامه های فرهنگی متنوعی را برای روزه اولی ها برگزار می کنند.

به گفته وی، تشویق و آشنایی نوجوانان با مسایل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان، آموزش صحیح خوانی و قرائت قرآن کریم از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha