شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: برخی از مسئولین به دروغ ادعای ارتباط با عالمان دینی و روحانیت و مراجع را می کنند، کدام عالم گفته دختران سوار بر دوچرخه شوند. هر عالمی که اختلاط زن و مرد و اجرای کنسرت را حلال دانسته، بلند اعلام کنید .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در ادامه بحث اخلاق عملی در ماه رمضان و موضوع شهوت، اظهار کرد: حب دنیا سرمنشا همه شهوت ها است، حال هرچه پاسخ مثبت به آن داده شود نفس انسان حریص تر و شهوتش بیشتر شود.

وی با بیان اینکه شهوت نفس به معنای خواستن مکررا با دریافت پاسخ مثبت از طرف ما حریص تر می شود و سیرایی ندارد، گفت: عده ای که امروزه خود را در قالب روانشناس معرفی می کنند، درصدد ترویج گناه هستند، به این نحو که چنانچه پاسخ مثبت به شهوات داده شود، حس شهوت سیر می شود.

آیت الله مهدوی با تاکید براینکه همه این افراد جاهل نیستند ولی از یکسری مسائل غافل هستند،  گفت: دشمن دائما درصدد تبیین و طرح ریزی نقشه هایی برای رسیدن به اهداف شوم خود است و چنین شبهاتی را در جامعه ترویج می دهد.

وی اذعان کرد: اشتهای نفس در دنیا  پرشدنی و سیرشدنی نیست، پاسخ مثبت به شهوت چون بنزین روی آتش  و شعله نفس است نه آب، مگر در کشورهای غربی و اروپایی که فرهنگ برهنگی وجود دارد آیا مشکلات و نانهنجاری های کمتر شده، خیر.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: خداوند براساس حکمت و مصلحت می فرماید که نباید گناه و شهوت عادی شود و اگر مردی دسترسی به انجام گناه به راحتی داشت، هرگز او آرام نمی شود.

وی اذعان کرد: رواج گناه برای عادی سازی گناه یک فکر غلط و انحراف است، مشکل این است که عده ای با افکار غلط سبب فراهم کردن اسباب گناه و محرکات شهوت می شوند و بعد ادعای بازشدن دست  را در گناه به بهانه عادی سازی می کنند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مدیریت های شهری خود می بینیم که ندای ترویج گناه به بهانه عادی سازی گناه در جامعه سر می دهند، ترویج مسائلی چون دوچرخه سواری بانوان در معرض عمومی و مسائل دیگر همگی نشات گرفته از ارتباط نداشتن با عالمان دینی است.

وی عنوان کرد: برخی از مسئولین به دروغ ادعای ارتباط با عالمان دینی و روحانیت و مراجع را می کنند، کدام عالم گفته دختران سوار بر دوچرخه شوند. هر عالمی که اختلاط زن و مرد و اجرای کنسرت را حلال دانسته، بلند اعلام کنید .

استاد حوزه ابرازکرد:  نباید خود را فریب داد، به عنوان نمونه آیا اگر جلوی مواد مخدر را نگیریم، اعتیاد به آن کمتر می شود یا بیشتر،  عده ای برای کسب منفعت و سود جویی خود مردم را به بهانه های واهی فریب می دهند.

وی اضافه کرد: یکی از ایرادهایی که به برخی وارد می شود این است که بعضا دیده می شود سطح زندگی برخی از خیرین که چه بسا خدمت هم می کنند، بسیار از سطح زندگی متوسط جامعه بالاتر است و این درست نیست، صحبت دین این است که افراد نباید در سرازیری شهوت از هر نوع قرار گیرند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha