جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 زن و خانواده

حوزه/ دوره آموزش مجازی مباحث زن و خانواده مختص طلاب مقطع تحصیلی سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران نیست و دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه‌ها هم می توانند در این دوره شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام رضا نادری با بیان اینکه این دوره در قالب 100 جلسه آموزشی با مشارکت نهادهای مختلف اجرا خواهد شد، ادامه داد: سومین دوره آموزشی مجازی مباحث زن و خانواده در دو ترم برگزار خواهد شد. نام نویسی در روزهای 15 اردیبهشت ماه الی 15 خرداد ماه سال 97 انجام می‌شود.

مسئول آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده در خصوص برگزاری دوره‌ها افزود: این دوره در ترم1 از تیرماه تا آذرماه 97 و در ترم2 از دی ماه 97 تا خردادماه 98 برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای علمی کنشگران در عرصه مطالعات زن و خانواده، بهینه‌سازی روند آموزش ترویجی فعالان فرهنگی اجتماعی حوزه زن و خانواده از طریق تنوع‌بخشی به سبک‌ها، فنون و دوره‌های انتقال مباحث و استفاده از ظرفیت در حال رشد ابزارها و رسانه‌ها در تولید و انتقال آسان‌تر و گسترده‌تر مفاهیم و زمینه‌سازی برای تربیت مبلغان، کنشگران و مدیران ارزشی و آشنا با مباحث تخصصی حوزه زن و خانواده به منظور کاستن از خلاهای موجود ذکر کرد.

حجت‌الاسلام نادری تحول به سمت جامعه مطلوب را نیازمند تحول مثبت در زندگی زنان به‌عنوان پایه‌های اصلی خانواده پایدار دانسته و افزودند: قدم اول برای رسیدن به این منظور ارتقاء دانش و آگاهی جنسیتی بدنه اجتماعی است که به مرور زمان تبدیل به عمل و رفتار اجتماعی می‌گردد و مجموعه «درس گفتار» بعنوان گامی هر چند کوچک در راستای تحقق این مهم در چارچوب افکار اسلامی و آرمان‌های انقلاب می‌باشد.

مسئول گروه خدمات آموزشی مرکز تحقیقات زن و خانواده یادآور شد: بخش عمده‌ای از این دوره مبتنی بر آموزش‌های مجازی است و مجموعه درس‌گفتار تدوین‌شده از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده بخش قابل توجهی از نیازهای این آموزش ترویجی را برآورده می‌نماید.

حجت‌الاسلام نادری اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از طی مراحل ثبت نام، در گروه‌هایی ساماندهی می‌شوند و در گام اول بر اساس سیر مطالعاتی تدوین‌شده، اگر مباحثه محور باشند هفته‌ای دو جلسه مباحثه حضوری انجام خواهند داد. در گام دوم پس از اتمام هر سرفصل آموزشی، کلاس رفع اشکال توسط استاد مربوطه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌گردد و به سوالات و ابهام‌ها پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام نادری با اشاره به استقبال گسترده از دوره آموزشی درس گفتار1و2 که با شرکت بیش از 2000 دانش پژوه از سراسر کشور به اجرا درآمد، خاطر نشان کرد: دوره آموزش مجازی مباحث زن و خانواده مختص طلاب مقطع تحصیلی سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران نیست و دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه‌ها هم می توانند در این دوره شرکت کنند.

شایان ذکر است: معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه الزهرا(س)، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی از جمله نهادهای مشارکت کننده در برگزاری این دوره آموزشی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha