جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه خطاطی و هنر اسلامی در کشور اسلامی برونئی برپا شد

حوزه/ یک نمایشگاه آثار هنری شامل خوشنویسی اسلامی و نقاشی با همکاری مقامات پاکستان در کشور اسلامی برونئی برگزار شد و قرار است تا میانه ماه ژوئن برپا باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و هنر اسلامی با همکاری مقامات پاکستان روز گذشته در بانک اسلامی دارالسلام در جزیره برونئو در کشور برونئی برگزار شد.

طارق رشید خان کمیسر عالی پاکستان در برونئی همراه با چند مقام رسمی مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هنری اسلامی را برگزار کردند. این نمایشگاه که به مناسبت برنامه های 78 سالگرد روز ملی پاکستان برگزار می شد  شامل 17 نقاشی هنری اسلامی از این کشور می باشد که قرار است تا 8-13 ژوئن برپا باشد.

به گفته کمیسر عالی پاکستان، نزدیک سازی مسلمانان دو کشور اسلامی برونئی و پاکستان و همچنین انتقال دانش خوشنویسی به دانشجویان هنر و دوستداران هنر اسلامی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بوده است.

پاکستان چندی پیش نیز یک نمایشگاه آثار هنر خوشنویسی در موزه فناوری مالای برگزار کرده بود.

وی همچنین مقامات برونئی را به خاطر برگزاری کلاس های خوشنویسی اسلامی و هنری مورد ستایش قرار داد.

حاجی محمد جعفر از بانک اسلامی برونئی نیز گفت: این همکاری ها باعث شده مردم برونئی بتوانند آثار هنر اسلامی بین المللی را در خانه هایشان داشته باشند.

کشور برونئی

برونئی با نام رسمی کشور برونئی سرای صلح، کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن بندر سری بگاوان است. نام «برونئی» از وژاه سانسکریت به معنی اقیانوس گرفته شده‌است. این کشور کوچک با اکثریت مسلمان، در آسیا و در نزدیکی کشور مالزی قرار دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha