جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ خدمت به طلاب و روحانیون در واقع خدمت به دین است و هر کس در راه تکریم طلاب گامی بردارد در اصل در جهت تقویت دین اسلام حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: مرکز خدمات حوزه یکی از نهادهایی است که در امر خدمت به طلاب و خانواده‌های آنان در حال انجام وظیفه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) ابراز داشت: اگر افراد به دنبال آن هستند که بر اعمال آن ها مهر قبولی زده شود، بهترین کار در این دنیا برآورده کردن حوائج و خواسته‌های دیگران است.

وی بیان کرد: در سال 1370 مرکز کوچکی در حوزه علمیه قم برای خدمت رسانی به طلاب راه‌اندازی شد و امروز پس از 27 سال توانسته‌ این نهال را با تلاش دوستان و عنایات و کمک رهبر معظم انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شود که جای شکرگزاری است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: خدمت به طلاب و روحانیون در واقع خدمت به دین است و هر کس در راه تکریم طلاب گامی بردارد در اصل در جهت تقویت دین اسلام حرکت کرده است، لذا حضور در این عرصه سراسر خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: روحانیون قبل و بعد از انقلاب اسلامی منشاء خیر و برکت بوده اند و تکریم و خدمت به آنها تکریم و خدمت به دین خداست.

اجرای تفاهم نامه ها

حجت الاسلام موسی صفی خانی، مدیر جدید مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین نیز در این مراسم، استفاده از ظرفیت‌های استانی در خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون را مورد تأکید قرار داد و گفت: در نهادهای مرتبط با مرکز خدمات و دیگر نهادها، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که امیدوارم بتوانیم با ایجاد تعامل مناسب بین مرکز خدمات و این نهادها، از این ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سطح استان افراد خیر و متدینین متمولی هستند که دوست دارند، منشاء خیر باشند و با توجه به شناختی که از این عزیزان دارم، امیدوارم بتوانم از کمک آنها نهایت بهره را در استان ببریم.

مدیر جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین احیا و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های بین مرکز خدمات و دیگر مراکز را یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات استان عنوان و بیان کرد:  صرف اینکه تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید بند بند آن اجرایی شود.

وی در پایان از اعتماد رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و نماینده ولی فقیه در استان و تلاش های مدیر سابق مرکز خدمات حوزه استان تقدیر کرد.

خدمت به طلاب افتخار است

حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر سابق مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین هم در این مراسم، گفت: هر چه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی، با یکدیگر همراه باشند، انتظار حوزه پویاتری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که طلاب مرزبانان دین اسلام هستند و خدمت به آن‌ها یعنی خدمت به اسلام، افزود: خدمت‌رسانی به طلاب دارای افتخار بالا و اجر بسیار بالاتری است و افرادی که در این عرصه خدمت می‌کنند، زحماتشان از دید خداوند دور نخواهد ماند.

مدیر سابق مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین به فعالیت های انجام شده در 5 سال گذشته پرداخت و بیان کرد: در بخش مسکن و معیشت تسهیلات خوبی برای خانواده روحانیت و طلاب ارائه شد، در بخش برنامه های فرهنگی هم به گونه ای عمل شد که  مورد استقبال مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور قرار گرفت.

گفتنی است، حجت الاسلام توسلی نژاد به عنوان مدیر جدید مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی منصوب شده است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha