سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: از جمله محورهای مهم فعالیت های امام حسن مجتبی(ع) تلاش بسیار در زمینه آموزش معارف ناب اسلامی و تفسیر قرآن کریم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان، سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) آن قدر امام مجتبی(ع) را دوست می داشتند که در تعابیری ایشان را میوه سرسبد زندگی و گل من خطاب می کردند و در جایی نیز می فرمایند: "سخن حسن(ع) سخن من است، هر کسی از او تبعیت کند، از من تبعیت کرده و هر کسی با او مخالفت کند، با من مخالفت کرده است".

وی با بیان این که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در دامان نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) تربیت شده و پرورش یافتند، گفت: کریم اهل بیت(ع) حدود 7 سال از عمر شریف خویش را با پیامبر(ص) بودند و به همراه برادرشان امام حسین(ع) در مکتب نبوی آموزش دیدند و لذا یکی از ویژگی های ممتاز این بزرگواران ، تربیت صحیح زیر نظر رسول الله(ص) است.

این خطیب برجسته همچنین بیان داشت: امام مجتبی(ع) همان طور که می دانیم شبیه ترین انسان ها به رسول خدا(ص) بودند که در عین شجاعت و دلاوری در جنگ، در عبادت و بندگی خدای متعال و خوش برخوردی و اخلاقی کریمانه با خلق خدا، سرآمد روزگار به شمار می رفتند.

وی افزود: اساساً بسیاری از کسانی که در واقعه کربلا در کنار سیدالشهدا(ع) آن حماسه جاودان عاشورایی را خلق کردند، تربیت یافته و شاگرد مکتب امام حسن(ع) در مدینه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین با بیان این که آموزش معارف ناب اسلامی و تفسیر قرآن از جمله مهم ترین فعالیت های محوری امام مجتبی(ع) در طول حیات شریف و نورانی شان بوده است، گفت: علیرغم این که امام حسن(ع) سخنرانی ها و احادیث فراوانی داشتند اما متاسفانه تنها یک جلد کتاب ازسخنان و روایت های بیان شده از سوی ایشان در دست است، چرا که دشمنان اهل بیت(ع) بقیه آثار ایشان را از میان بردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha