جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 451973
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
طرح توسعه مسجد بیرمنگام با موافقت روبرو شد

حوزه/ مسجد جامع مرکزی تیپتون در بیرمنگام که در سال ۲۰۱۳ هدف حمله بمب گذاری یک نژادپرست طرفدار «برتری نژاد سفید» قرار گرفته بود، طرح توسعه ای ارائه داد که با وجود مخالفت های محلی، تایید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، طرح توسعه مسجدی در منطقه مسکونی تیپتون در شهر بیرمنگام انگلستان که سال گذشته با مخالفت محلی روبرو شده بود، امسال تایید شد.

مسجد جامع مرکزی تیپتون که در سال 2013 هدف حمله بمب گذاری یک افراط گرای نژادپرست طرفدار «برتری نژاد سفید» قرار گرفته بود می تواند پس از گذشت دو سال طرح توسعه را به اجرا بگذارد. این طرح توسعه شامل ساخت یک ساختمان دو طبقه در جوار مرکز اسلامی است. این پروژه قرار است یک سالن جداگانه برای فعالیت های اجتماعی زنان و کودکان ایجاد کند که دارای سرویس بهداشتی در طبقه همکف و یک سالن اجتماعی برای مردان در کنار دفاتر و کلاس های درس است.

مخالفت ها نسبت به ایجاد این مرکز اسلامی به بهانه ایجاد فضای ترافیک و نبود پارکینگ بود.

بازرس ویژه گفت: نبود پارکینگ در خیابان های مجاور و پارک کردن اتومبیل ها در مقابل مناطق مسکونی هم اکنون نیز وجود دارد و ارتباطی با مسجد ندارد.

وی در ادامه افزود: هرچند نبود پارکینگ برای ساکنان محلی یک معضل است و آن ها ممکن است نتوانند در نزدیکی ملکشان اتومبیل ها را پارک کنند، ولی هیچ شواهدی وجود ندارد که ساخت مسجد خطری جدی برای ایمنی بزرگراه ها باشد.

گفتنی است این مسجد زمانی که در سال 2013 هدف حمله پاولو لاپشین نژادپرست سفیدپوست قرار گرفت، خبر ساز شد. این فرد یک بمب ساعتی برای کشتار نمازگزاران مسلمان در ماه ماه مبارک رمضان در مسجد جاسازی کرده بود.

خوشبختانه در هنگام انفجار بمب کسی آسیب ندید زیرا زمان نماز جماعت تغییر یافته بود و خیابان خالی بود. بمب گذار بعدها به خاطر به قتل رساندن یک پدربزرگ در بیرمنگام و سه حمله بمب گذاری دیگر در مساجد تیپتون، والسال و والورهمپتون به مرگ محکوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha