پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد مهدی مالامیری و هادی ذوالفقاری

حوزه/ آیین تجلیل از خانواده های شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری و هادی ذوالفقاری، امروز پنج شنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۹ عصر، در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیین تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری و هادی ذوالفقاری، در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

این مراسم به میزبانی خبرگزاری رسمی حوزه و با حضور مسئولان حوزوی، فضلاء، طلاب و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه، امروز پنج شنبه، 10 خردادماه، ساعت 19 عصر، در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، واقع در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 در این مراسم معنوی، پدر شهید حجت الاسلام مالامیری و مادرطلبه شهید هادی ذوالفقاری، به نقل خاطراتی از فرزندان شهیدشان خواهند پرداخت و در ادامه نیز از آنان تجلیل خواهد شد.

گفتنی است، شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت و زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت.

وی، اولین روحانی مدافع حرم است که در دفاع از حرم اهل بیت(ع)، شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب، میلاد امام محمدباقر(ع) همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار (کلنا عباسک یا زینب) در منطقه بصری الحریر در استان درعای سوریه، به شهادت رسید.

جنازه شهید حجت الاسلام مالامیری هنوز به کشور بازنگشته است.

طلبه شهید هادی ذوالفقاری نیز طلبه حوزه حاج ابوالفتح بود که در 26 بهمن سال 93 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در وادی السلام نجف اشرف، روبروی قبر مطهر آیت الله سیدعلی قاضی به خاک سپرده شد.

علمای نجف در مراسم چهلم او می‌گفتند شهید ذوالفقاری شجاعت زیادی داشت و بعد از اذان صبح وقتی نمازش را می‌خواند، به وادی السلام رفته و سر قبری که برای خودش خریده بود، قرآن و زیارت عاشورا می‌خواند تا آن را برای آخرتش ذخیره کند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha