پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ابراهیم اکبری- مدیر مرکز خدمات حوزه تهران

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، گفت: اگر قرار است کار دینی و فرهنگی انجام شود باید با محوریت قرآن باشد، چرا که قرآن هدایتگر است و برنامه هایی که حول آن انجام شود از نورانیت قرآن بهره می برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قران کریم اظهار داشت: زمانی جلوی فعالیت های دینی و قرآنی ما را می گرفتند اما اکنون به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تمام معادین در دست ما است و می توانیم به نشر معارف دینی و قرآنی بپردازیم.

وی ادامه داد: فعالیت بخش حوزوی این دوره از نمایشگاه بسیار خوب و ارزنده است و آثار علمی و پژوهشی فاخری نیز توسط مراکز حوزوی عرضه شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) خود را فدای قرآن کردند، ابراز کرد: رسالت حوزه های علمیه نشر قرآن و معارف اهل بیت(ع) است.

وی افزود:  چه حوزه علمیه و چه مراکزی که منتسب به حوزه هستند مانند مرکز خدمات و دفتر تبلغیات باید خود را موظف بدانند که علم، قلم و امکانات خودشان را فدای قرآن کنند.

وقت آن رسیده است تا به یک بلوغی در نهضت قرآنی برسیم

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: اکنون وقت آن رسیده است تا به یک بلوغی در نهضت قرآنی برسیم و در این راستا باید در مراکز و مساجد جلسات تفسیر و فعالیت های قرآنی در طول سال برگزار شود.

 وی ادامه داد: اگر قرار است کار دینی و فرهنگی انجام شود باید با محوریت قرآن باشد چرا که قرآن هدایتگر است و برنامه هایی که حول آن انجام شود علاوه بر ا ین که هدایت می شود از نورانیت قرآن نیز بهره می برد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران به نقش رسانه ها به ویژه رسانه های دینی در ترویج فرهنگ قرآن و معارف تأکید کرد و گفت: امروز خبرگزاری حوزه رسالت سنگینی دارد، چون عمده اخبار مراکز حوزوی و حوزه های علمیه را منتشر می کند که برای دست اندرکاران آن آروز موفقیت داریم.

وی افزود: فعالیت ها ما باید در تراز حوزه علمیه تشیع و حوزه اصیل شیعی باشد، چرا که در هرکجا هرکسی بخواهد الگویی از دین به دست آورد از همین حوزه علمیه شیعی می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha