جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجلیل از خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم در نمایشگاه قرآن

حوزه/ آیین تکریم و تجلیل از خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری، به میزبانی خبرگزاری رسمی حوزه، در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیین تکریم و تجلیل از خانواده معظم اولین شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری، با حضور مسئولان حوزه، روحانیون و اقشار مختلف مردم، عصر امروز دهم خردادماه، به میزبانی خبرگزاری رسمی حوزه، در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

در این مراسم که پدر، مادر و برادر شهید مالامیری حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران، در سخنانی تکریم خانواده های شهدا به ویژه شهدای روحانی را از ضرورت های امروز جامعه خواند.

مدیر حوزه علمیه تهران از خانواده شهید مالامیری به سبب تربیت چنین فرزندی تقدیر کرد و گفت: امثال شهید مالامیری سند افتخار حوزه های علمیه هستند و ما سرمان را بالا گرفته و به این بزرگواران افتخار می کنیم.

خاطره گویی پدر شهید حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری از دیگر برنامه های مهم این مراسم معنوی بود.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور به تبیین جایگاه قرآن پرداخت و شهدا را عامل به آموزه های قرآنی خواند و بر ادامه راه آنان تاکید کرد.

از صحنه های جالب مراسم این بود که مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در بخشی از برنامه، صحبت های خود را قطع کرده و دست پدر شهید مالامیری را بوسید و گفت: بنده امروز به نمایندگی از ملت ایران، دست پدر بزرگوار شهید مالامیری را می بوسم.

در بخش پایانی این مراسم، از خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و زمان دفاع از پایان‌نامه دکترای خود، برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت.

وی، اولین روحانی مدافع حرم است که در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب، میلاد امام محمدباقر(ع) همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار (کلنا عباسک یا زینب) در منطقه بصری الحریر در استان درعای سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید حجت الاسلام مالامیری هنوز به کشور بازنگشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha