چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابوترابی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه را لازمه پیشرفت دانست و با تاکید بر این که نباید در مسئله برجام کشور گرفتار شود، گفت: امروز آمریکا مکررا از ایران و مقاومت اسلامی در حال سیلی خوردن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدمحمّدحسن ابوترابی فرد، در خطبه‌های نمازجمعه امروز(11 خرداد) تهران با تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، بر ضرورت بهره گیری از فرصت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: نشست اخیر مقام معظم رهبری با دانسجویان و شنیدن سخنان آنان، یک کلاس درس برای مسئولین کشور بود.

وی با بیان این که امروز وقتی دشمن در برابر پیروزی‌های امت اسلام و نظام اسلامی، اقدام به تهدید می‌کند باید راه را برای خلق وحدت در جامعه اسلامی هموار کرد، افزود: وقتی می‌بینید که دنیای استکبار ایستاده است و برای منافع نامشروع خود در منطقه، نگران نفوذ اسلام و اندیشه انقلابی است، شما باید در این راه از آنان ثابت قدم تر باشید.

خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه امروز امت اسلامی امام و پیشوا و راهبر خود را شناخته است و در مسیر تعیین‌شده از سوی پیشوای امت اسلام با قدرت قدم برمی‌دارد، تصریح کرد: جبهه مقاومت امت اسلام هر روز شاداب‌تر و پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه و آمریکا ایفای نقش می‌کند. این اصل محوری را باید استحکام بخشید. مسئولین و آحاد جامعه، موفقیت و اقتدار شما در سایه توجه به ارتباط مستحکم امت با امام خویش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که شهدا و رزمندگان هشت سال استقامت کردند که امروز این اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند، تصریح کرد: پیوند امت اسلام با امام خویش است که امروز، ملت‌های فلسین، یمن، عراق و لبنان را در زیر خیمه انقلاب اسلامی ایران به رهبری رهبر معظّم انقلاب گرد هم آورده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از بحث هایی که ملت ما را با تجربه کرده و امت اسلامی هم این مسئله را در حال تجربه کردن است و از طرفی مقام معظم رهبری رهبری هم تاکید بسیاری بر این موضوع دارند، فهم دشمنی عمیق آمریکا با اسلام، امت اسلامی و ملت ایران.

وی ادامه داد: نگاه به تاریخ منطقه این واقعیت را تایید می کند. بعد از جنگ جهانی دوم در دنیای اسلام چه مزدورانی به قدرت رسیدند، چگونه جهان اسلام تجزیه شد، چگونه راه برای تولد نامشروع رژیم صهیونیستی در قلب دنیای اسلام و قبله اول مسلمین مهیا گردید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: مزدوران منطقه ای آمریکا و قدرت های جهانی چگونه به قدرت رسیدند و چه جنایاتی را علیه امت اسلام داشتند. چگونه دودمان پهلوی منافع ما را تاراج کرد. همه اینها به فاتحان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که راه را برای شکاف میان کشورهای اسلامی هموار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: در دهه پنجاه در راستای خلق یک ژاندارم منطقه ای قراردادی ۱۱ میلیارد دلاری بین شاه و آمریکا منعقد شد. اینها لکه ننگی در تاریخ دودمان پهلوی است. رژیم صهیونیستی پنجاه سال قبل کشورهای اسلامی اردن، سوریه، مصر و حتی لبنان را طی شش روز مورد تهاجم قرار داد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آنها بیت المقدس را اشغال کردند و بعد هم آتش بس دادند، پس از آن ما سکوت دنیای اسلام را داشتیم. امروز ببینید چه اتفاقی افتاده است؟ آن رژیم به اصطلاح قلدر، برای اینکه نقشه خاورمیانه را تغییر دهد ۳۳ روز مقاومت اسلامی در لبنان را مورد تجاوز قرار داد، اما نتیجه اش به نفع امت اسلامی تمام شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: امروز آمریکا مکررا از مقاومت اسلامی و امت اسلام در حال سیلی خوردن است. با این اوصاف چگونه بر دشمنی او با ملت ایران که پرچمدار این حرکت است، افزوده نشود؟

وی با بیان اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمانی دیگر است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران به معنای واقعی کلمه بازدارنده است. ما امروز با وحدت و انسجامی مثال زدنی و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه جهانی با تمام توان در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاده ایم و قطعا به آرمان های اسلامی خود که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تدوین شده است، در کنار امت اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آمریکای امروز علاوه بر ضعف و ناتوانی که دارد، اسطوره برتر بودن آن در جهان شکست خورده است. جنگ های نیابتی مزدوران او در منطقه و در سوریه، عراق، لبنان و یمن این زوال را سرعت داده است.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اینکه امروز سیاست خارجی آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت های کوچک و بزرگ است، گفت: آمریکا در جهان به عنوان یک مجرم شناخته می شود. شکنجه در گوانتانامو و ابوغریب و دیگر جنایات، کارنامه سیاهی برای او درست کرده است. ما امروز شاهد زوال تدریجی آمریکا هستیم، چرا که مشکلات داخلی و خارجی بسیاری را دارد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آمریکا امروز توانایی مقابله با امت اسلام را از دست داده‌ است، گفت: شرایط امروز منطقه و ایران اسلامی بر همه روشن است و با گذشته قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه وحدت و انسجام ملی را نیاز ضروری کشور دانست و افزود: توصیه دیگری که رهبر معظم انقلاب در نشست‌های اخیر خود داشتند، نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه بود. همان طور که ایشان فرمودند، نباید اهانت، هتک حرمت و ایجاد دو قطبی بر سر موضوعات مختلف از جمله برجام در جامعه صورت گیرد.

وی با بیان این که مهمترین رسالت امت اسلامی، نصیحت نسبت به یکدیگر است که این سفارش پیامبر اکبر (ص) است که فرمودند «در مسیر تحکیم امت اسلامی باید ناصح یکدیگر باشیم»، گفت: در کلامی دیگر پیامبر (ص) فرمودند که «ناصح باید قلبش لبریز از محبت کسی باشد که او را نصیحت می‌کند، یعنی با خلوص و قلبی پاک، یکدیگر را نصیحت کنند تا گرفتار خطا نشوند».

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد  بر ضرورت دستگیری از نیازمندان نیز تاکید کرد و با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی فقیر وجود داشته باشد، افزود: باید دست یکدیگر را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم. در جامعه اسلامی نباید مظلوم وجود داشته باشد و باید برای این کار، از تمام ظرفیت های مردم و نظام استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha